Original title:
Analýza nabídky cestovních kanceláří k vybranému segmentu - rodiny s dětmi
Translated title:
Analysis of travel agencies' offer for selected segment - families with children
Authors:
Choleva, Ondřej ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se věnuje analýze jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, rodinám s dětmi. Jejím hlavním cílem je rozbor marketingového mixu tří vybraných cestovních kanceláří s důrazem na segment rodin s dětmi. Marketingový rozbor sestavený autorem je shrnut a zhodnocen pomocí SWOT analýzy. Srovnání jednotlivých cestovních kanceláří je provedeno ve dvou modelových situacích s totožnými podmínkami pro všechny zkoumané cestovní kanceláře.This thesis analyses one of the most significant segments of the tourism market, families with children. Its main aim is the analysis of three selected travel agencies' marketing mix with the emphasis on families with children. Analysis of the marketing mix made by the author of the thesis is summarised using the SWOT analysis. The travel agencies are compared in two model situations with similar conditions.
Keywords:
families with children; marketing mix; Travel agencies; Cestovní kanceláře; marketingový mix; rodiny s dětmi
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30683