Original title:
Marketingové plánování hotelu Pytloun Design v Liberci
Translated title:
Marketing planning of Pytloun Design Hotel in Liberec
Authors:
Filingerová, Petra ; Valentová, Jana (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým plánováním Pytloun Design Hotelu v Liberci. Cílem práce je na základě situační analýzy definovat marketingový cíl hotelu a navrhnout marketingovou strategii k dosažení stanoveného cíle. První část práce je teoretická a zahrnuje vymezení základních pojmů jako ubytovací zařízení, marketingové plánování či marketingový mix. Druhá část obsahuje analýzu makroprostředí, mikroprostředí, konkurence, zákazníků a současného marketingového mixu. V závěrečné části je stanoven marketingový cíl a strategie.My bachelor thesis is focused on marketing planning process of Pytloun Design Hotel in Liberec. The aim of the thesis is to set marketing objectives based on situational analysis and to suggest marketing strategy. The first part is theoretical and explains basic terms such as accomodation facility, marketing planning process or marketing mix. Second part is focused on macroenvironment, microenvironment and involves analyses of competitors, customers, current marketing mix and SWOT analysis. In the last part marketing objectives and strategy are set.
Keywords:
hotel; marketing mix; marketing planning; marketingové plánování; marketingový mix; ubytovací zařízení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30678