Original title:
Řízení marketingových kampaní na příkladu společnosti Hewlett-Packard
Translated title:
Management of marketing campaigns on example Hewlett-Packard
Authors:
Pešek, Miroslav ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kočer, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je nastínit čtenáři praktický průběh plánování, přípravy a řízení marketingových kampaní v mezinárodní společnosti. Konkrétně pak na příkladě společnosti Hewlett-Packard. Jako druhý cíl si práce klade vystihnout specifika práce lokálního marketingového oddělení firmy a centrálního oddělení. Oba tyto cíle jsou vyhodnocovány na základě uvedení praktické a teoretické části. Celý průběh plánování, přípravy a řízení je pak ukázán na reálné kampani HP fórum.Main goal of this thesis is to show to the reader process of planning, realisation and management in real international enterprise Hewlett-Packard. Second goal is to distinguish the specifics of work of the local marketing department and central marketing department of HP. For evaluation of both this goals is used the comparation between theory and real situation. The whole process of planning, preparation and management is shown on the example of real campaign HP forum.
Keywords:
international enterprise; marketing campaign; marketing communication; marketing plan; marketing planning; marketingová komunikace; marketingové kampaně; marketingový plán; mezinárodní společnost; plánování kampaní
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30586