Original title:
Zvláštnosti podnikateľského prostredia, obchodné a kultúrne špecifiká talianskeho regiónu Lombardia
Translated title:
Particularities of the entrepreneurial environment, business and cultural particularities of the Italian region Lombardy
Authors:
Gurišová, Petra ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať podnikateľské prostredie Lombardie s ohľadom na jej kultúrne a obchodné špecifiká. Práca je rozdelená do troch kapitol. Prvá kapitola približuje základné informácie o danom regióne, ako je geografia, či história. Druhá kapitola je rozdelená na štyri väčšie podkapitoly a analyzuje podnikateľské prostredie Lombardie z pohľadu politického, ekonomického, sociálno-kultúrneho a technologického. Posledná kapitola je výčtom silných a slabých stránok trhu v Lombardii.Cílem této bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Lombardie s ohledem na její kulturní a obchodní specifika. Práce je rozdělena do třech kapitol. První kapitola přibližuje základní informace o daném regiónu, jako jsou geografie a historie. Druhá kapitola je rozdělena na čtyři větší podkapitoly a analyzuje podnikatelské prostředí Lombardie z pohledu politického, ekonomického, sociálně-kulturního a technologického. Poslední kapitola je výčtem silných a slabých stránek trhu v Lombardii.The aim of this bachelor thesis is to analyze the entrepreneurial environment of Lombardy regarding its cultural and business particularities. The thesis is divided into three chapters. The first chapter talks about main information about the region, such as geography or history. The second chapter is divided into four bigger subchapters and analyses the entrepreneurial environment of Lombardy from political, economic, socio-cultural and technological view. The last chapter is a list of strenghts and weaknesses of the market in Lombardy.
Keywords:
business negotiation; culture; entrepreneurial environment; Lombardy; kultura; Lombardia; obchodní jednání; podnikatelské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30571