Original title:
Marketingový mix produktu Benefibra
Translated title:
Marketing mix of product Benefibra
Authors:
Renčová, Pavlína ; Kališová, Libuše (advisor) ; Hrnko, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Benefibra je doplněk stravy, vyráběný společností Novartis s.r.o., který působí na českém farmaceutickém trhu pouhé tři roky. Ačkoliv bylo v souvislosti s produktem zrealizováno mnoho tiskových , reklamních, ale i jiných prodejních aktivit, její zavedení na český trh nebylo příliš úspěšné. Cílem této práce je analýza marketingového mixu Benefibry, nalezení příčin neúspěchu produktu na českém trhu a navržení změn v marketingové kampani, které by přispěly k dosažení cílů, jež si společnost Novartis vytyčila při uvádění Benefibry na český trh v září roku 2006.Benefibra is a food supplement, produced by company Novartis s.r.o., which was launched onto the pharmaceutical market 3 years ago. Althought so many Print campaigns, TV campaigns and other marketing activities have been organised, Benefibra's launch wasn't a great success. The main goal of my thesis is the analysis of Benefibra marketing mix, to find reasons of the unsuccesfull launch onto the Czech market and to suggest changes in marketing mix, that would lead to reach goals, which company Novartis has determined during launching of Benefibra on the czech market in September 2006.
Keywords:
Analysis; Benefibra; Fibre laxatives; Marketing mix; Analýza; Benefibra; Marketingový mix; Vlákninové přípravky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15308