Original title:
Strategie získávání nových zákazníků pro luxusní značku
Translated title:
The Strategy of Customers´ Recruitmet for the Luxury Brand
Authors:
Bartošová, Gabriela ; Král, Petr (advisor) ; Jurek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje specifickému marketingu luxusních značek, se zaměřením na parfémovou značku Diesel. Cílem této práce je zhodnotit, na jakých principech funguje marketing luxusních značek, v čem je specifický. Zjištěné poznatky jsou ve druhé části s úpravami aplikovány na značku Diesel, zároveň je zanalyzována dosavadní marketingová komunikace této značky. Hlavním cílem této práce je návrh, jakým směrem by se měly ubírat marketingové aktivity značky Diesel v dalším období.The theme of the diploma thesis is the specific marketing of luxury brands with focus on Diesel, parfum brand. The aim of the diploma thesis is to review principles on which the luxury brands' marketing proceeds, and what are its specifics. Theoretical findings are applied to Diesel brand, the current Diesel marketing communication is analysed as well. The main aim of the diploma thesis is to propose next steps for marketing activities of Diesel brand.
Keywords:
Diesel; luxury brand; recruitment of new customers; Diesel; luxusní značka; získávání nových zákazníků
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30524