Original title:
Role e-learningu v prostředí současné vysoké školy
Translated title:
The Role of e-Learning Environment in the Current High School
Authors:
Koubková, Jana ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání v prostředí vysokých škol. V první části je popsána historie, dále pak možnosti e learningu a jeho základní součásti. Další část práce je zaměřena na popis současné nabídky vzdělávacích systémů. Praktická část je zaměřena na srovnání a charakteristiku LMS systémů. Poslední kapitola se zabývá problematikou ukončení studia na Fakultě managementu a popisuje předměty, se kterými mají studenti největší problémy.This thesis deals with distance education in the setting of high schools. The first part describes the history, then the possibility of e learning and its basic components. Another part is focused on the description of the current offer of educational systems. The practical part focuses on the characterization and comparison of LMS systems. The last chapter deals with ways of graduation at the Faculty of Management and describes the courses with which students have the most problems.
Keywords:
blended learning; comparison of LMS; e-learning; blended learning; e-learning; srovnání LMS
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30497