Original title:
Marketingová strategie ČSOB, srovnání s konkurencí
Translated title:
Marketing Strategy of ČSOB, Comparison with the Competition
Authors:
Mašková, Kateřina ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Bouška, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá analýzou marketingové strategie Československé obchodní banky, a.s., která je následně porovnávána se strategiemi největších konkurentů banky na českém trhu. Cílem srovnávání je určení silných a slabých stránek v marketingové strategii ČSOB. V práci je diskutována otázka, zda ČSOB praktikuje dostatečnou komunikační politiku směrem ke studentům. Z dotazníkového šetření mezi majiteli studentských účtů plyne, že v tomto ohledu ČSOB zaostává za svými největšími konkurenty.The bachelor thesis deals with the analysis of ČSOB's marketing strategy, which is afterwards compared with the strategies of the biggest competitors of Československá obchodní banka, a.s. on the Czech market. The aim of the comparison is to find out the strengths and the weaknesses in ČSOB's marketing strategy. Then the issue if ČSOB applies sufficient communication policy oriented to the students is discussed. From the questionnaire carried out among the owners of student's accounts it seems that ČSOB lags behind its biggest competitors in that perspective.
Keywords:
commercial communication; communication policy; marketing mix; student´s accounts; komerční komunikace; komunikační politika; marketingový mix; studentské účty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30419