Název:
Firemná kultúra japonských spoločností v Českej republike
Překlad názvu:
Corporate culture of Japanese companies in the Czech Republic
Autoři:
Kristeľová, Eva ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Magda (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca sa zameriava na popis firemných kultúr niektorých japonských spoločností pôsobiacich na území Českej republiky. Pomyselne je delená na dve časti. V teoretickej časti sa môže čitateľ zoznámiť s pojmami ako sú kultúra, firemná a organizačná kultúra. Táto časť do veľkej miery čerpá z diela Geerta Hofstedeho a jeho vnímania jednotlivých kultúrnych dimenzií. Ďalej sa taktiež sústredí na nevyhnutnosť firemnej organizácie a na popis charakteristických čŕt japonskej firemnej kultúry a riadenia ľudských zdrojov. V neposlednej miere približuje čitateľovi komerčné vzťahy Českej republiky a Japonska. Teoretická časť si kladie za cieľ analyzovať osobné rozhovory so zástupcami jednotlivých spoločností značne sa líšiacimi svojou veľkosťou, poňatím a determinantami vlastnej firemnej kultúry. Jedná sa tak o faktory ako sú napríklad spôsob organizácie, štruktúra spoločnosti, vedenie a špecifické metódy,postupy.Práce se zaměřuje na popis firemních kultur některých japonských společností působících na území České republiky. Pomyslně je rozdělená na dvě části. V teoretické části se může čitatel seznámit s pojmy jako jsou kultura, firemní a organizační kultura. Tato část do velké míry čerpá z díla Geerta Hofstedeho a jeho vnímání jednotlivých kulturních dimenzí. Dále se taktéž soustředí na nevyhnutnost firemní organizace a na popis charakteristických črt japonské firemní kultury a řízení lidských zdrojů. V neposledné míře přibližuje čitatelovi komerční vztahy České republiky a Japonska. Teoretická část si klade za cíl analyzovat osobní rozhovory se zástupci jednotlivých společností značně se lišící svojí velikostí, ponětím a determinanty vlastní firemní kultury. Jedná se tak o faktory jako jsou například způsob organizace, struktura společnosti, vedení a specifické metody,postupy.This bachelor thesis focuses on the description of corporate cultures that are present in some of the Japanese companies found in the Czech Republic. The thesis is imaginarily divided into two parts. In the theoretical part the reader becomes familiar with the terms such as culture, corporate and organisational culture. It is largely influenced by a piece of work of Geert Hofstede and his perception of individual cultural dimensions. Moreover, it pays attention to the necessity of organisation within the company and to the description of characteristic features of the Japanese corporate culture and human resource management. Last, but not least it clarifies to the reader the business relations held between Japan and the Czech Republic. The aim of the practical part is to analyse the interviews with the representatives of individual companies differing significantly in their size, image and determinants of their particular corporate culture. It more precisely concerns the factors such as organisation technique, corporate structure, management and specific methods, procedures.
Klíčová slova:
firemní kultura; japonská kultura; kulturní rozdíly; NNR Global Logistics; organizační kultura; Shimadzu Corporation; TPCA; corporate culture; cultural differences; Japanese culture; NNR Global Logistics; organisational culture; Shimadzu Corporation; TPCA
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30407