Original title:
Nové trendy v komerčních komunikacích se zaměřením na on-line komunikaci.
Translated title:
New trends in commercial communications, with focus on on-line communications
Authors:
Maršálková, Hana ; Postler, Milan (advisor) ; Hrnčíriková, Katarína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje aktuální situaci i vývojové trendy v oblasti komerčních komunikací,speciálně v on-line komunikaci. Autorka vystihuje současnou situaci na reklamním trhu a věnuje se rovněž vývojovým trendům ve spotřebě a investicích do jednotlivých médií. Následně je poskytnut prostor novým médiím a jejich formám, a to zejména médiu, do kterého se postupně veškerá další média integrují: tedy internetu. Ve své praktické části práce analyzuje vybranou on-line komunikační kampaň, na základě které přináší soubor zobecněných praktických doporučení, kterých by měla dbát každá úspěšná on-line komunikační kampaň.This bachelor thesis describes the actual situation and development trends in a field of commercial communications, especially in on-line communication. Author characterizes the actual situation on promotional market and describes also the development trends in media consumption and investment. Then there is a space for the new media and their forms, especially for internet, which is becoming an integrating medium for the other media. In a practical section the thesis analyses a chosen on-line communication campaign, on the basis of which it provides collection of generalized practical reccomendation, which every successfull on-line communication campaign should respect.
Keywords:
commercial communication; new media; new trends; on-line communication; komerční komunikace; nová média; nové trendy; on-line komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15277