Original title:
Budování značky Ráááádio Impuls
Translated title:
Building of the brand Ráááádio Impuls
Authors:
Mindžak, Petr ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Malý, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce rekapituluje budování značky Ráááádio Impuls od roku 2004 do roku 2009. Hlavní důraz je kladen na marketingovou komunikaci Rádia Impuls a to především v oblasti budování značky. Kromě teoretických poznatků budování značky práce přináší přehled situace na trhu rádií v České republice a analýzu budování značky Ráááádio Im-puls. Jsou definovány hodnoty značky a demonstrována jejich komunikace v průběhu re-klamních kampaní Impulsu. Mimo jiné jsou zmíněny změny komunikace Impulsu v závislosti na spolupráci s různými kreativními agenturami.The work traces the Ráááádio Impuls brand building from 2004 to 2009 focussing mainly on Rádio Impuls' marketing communication on the field of brand building. The work draws upon the findings of the brand building theory and offers a comprehensive overview of the situation on the Czech radio market and a deep analysis of the Ráááádio Impuls brand building. It defines the radio's brand values and explores its communication during the advertising campaigns. The work also mentions how the radio's communication changed in relation to its cooperation with different creative agencies.
Keywords:
brand; brand building; Impuls; budování značky; Impuls; obchodní značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15272