Název:
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické a mediální výchově žáků 4. - 5. tříd ZŠ
Překlad názvu:
Diagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical and Media Education of 4th and 5th Grade Pupils of Primary School
Autoři:
SZOLGAYOVÁ, Hana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou a poté vyhodnocováním určitých prekonceptů v oblasti technické a mediální výchovy u žáků čtvrtých a pátých tříd na ZŠ. Teoretická část je věnována problematice, jež souvisí s tématem. Zařazen je konstruktivismus a jeho didaktiky, dále role učitele v tomto směru výuky, žákovo pojetí učiva i pojmy vyučování a učení. Také se zde zmiňujeme o technické a mediální výchově a jejím stávajícím konceptům v rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část je zaměřena na konkrétní prekoncepty a jejich subjektivní vnímání u žáků na ZŠ. Pro výzkum byly použity dotazníky zjišťující úroveň afektivní i kognitivní. Pro lepší pochopení kognitivní úrovně zde byla použita i forma myšlenkových map. Výzkumu se zúčastnili žáci českobudějovických základních škol, konkrétně školy ZŠ a MŠ Kubatova, ZŠ Dukelská a dále pak ZŠ v Rožnově (ZŠ a MŠ L.Kuby).This thesis deals with the diagnosis and eventually evaluating certain preconcepts in the area of technical and media education of 4th and 5th grade pupils of primary school. The theoretical part is dedicated to the issue, related to the topic. Constructivism and its didactics is included, also the role of teacher in this type of education, concept of student curriculum and concepts of teaching and learning. We also mention technical and media education and its concepts in educational framework. The practical part is focused on a particular preconcepts and their subjective perception of pupils at primary school. For the research questionnaires were used to detect the cognitive and affective level. For better understanding of cognitive level mental maps were used. The pupils of primary schools in ČB took part in the research, epsecially the pupils of the primary schools Kubatova, Dukelská and Rožnov.
Klíčová slova:
Diagnostika prekonceptů; Primární školství; Technická výchova; Diagnosis of preconcepts; Primary Education; Technical education Citace: SZOLGAYOVÁ, Hana. Diagnostika vybraných prekonceptů k technické a mediální výchově žáků 4. - 5. tříd ZŠ. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17498