Original title:
Využití konkrétní sportovní disciplíny pro reklamu a propagaci firmy
Translated title:
The Use of a Specific Sports Discipline for a Firm's Promotion and Advertising
Authors:
Škaloud, Přemysl ; Král, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Florbal patří mezi nejdynamičtěji se rozvíjející sporty nejen u nás, ale i ve zbytku světa. Členská základna v ČR se rozrostla na více jak čtyři desítky tisíc registrovaných florbalistů. Díky tomu jsme měli možnost v naší zemi pořádat Mistrovství světa mužů v roce 2008. Cílem mé práce je zhodnotit atraktivitu sportu pro veřejnost a také možné partnery při podílení se právě na této vrcholné florbalové akci. Výsledky a závěry budou moci využít organizátoři při výsledné analýze úspěšnosti šampionátu z hlediska oslovení veřejnosti a posunutí florbalu mezi nejsledovanější sporty u nás.Floorball is one of the most fastest develop sport not just in our republic, but in the whole world. The membership base has grown to more than four tens of thousands of registered floorball players. Thanks to this we had the opportunity in our country hold The World floorball championship 2008. The main goal of my thesis it to evaluate the attractiveness of sport to the public as well as possible partners in the sharing is at the top floorball action. Final results and conclusions will be able to use organizers of the final analysis the success of the championship in terms of reaching the public and floorball shift between the most sports in our country.
Keywords:
advertising; floorball; media; sponsoring; sports advertising; florbal; média; reklama; sponzoring; sportovní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15230