Název:
Šikana a možnosti její prevence na středních školách se zaměřením na kyberšikanu
Překlad názvu:
BULLYING AND ITS PREVENTION POSSIBILITIES AT SECONDARY SCHOOLS FOCUS ON CYBERBULLYING
Autoři:
BÍZEK, Václav Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Šikana ? kyberšikana je aktuální problém řešený čím dál tím častěji v našich školách, což je způsobeno prudkým rozvojem informačních, komunikačních technologií, které jsou dnes běžnou součástí života většiny dospívajících jedinců. Umožňuje jim nejenom rychlou komunikaci mezi sebou, ale také i zábavu, bez které se dnešní mládež neobejde. Cílem práce bude zjistit informovanost o problému šikany a kyberšikany mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. V jednotlivých kapitolách budou popsána Teoretická část bude věnovaná šikaně, kyberšikaně, bude popsáno vymezení těchto pojmů, příčinám a druhům. Další kapitoly budou věnovány šikaně a kyberšikaně na středních školách. Popsána bude prevence a obrana, dále pak prevence pedagogických pracovníků před šikanou a kyberšikanou. V závěru teoretické části je nastíněna možnost práce s oběťmi, agresory a žáky na středních školách. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. Dotazník bude zaměřen na zjištění zkušeností s šikanou a kyberšikanou u studentů. V celé praktické části je snaha zmapovat povědomí respondentů o sociálních sítích jako potencionálního prostředí pro šíření kyberšikany a jaké jsou jejich zkušenosti s tímto prostředím.Bullying - cyberbullying is an actual problem solved more often in our schools, which is caused by rapid development of information and communication technologies that are now a normal part of life for most adolescents. It allows them not only fast communication among themselves but also pleasure, without which today's youth can not do. The aim of the work will be to find information about the problem of bullying and cyberbullying among high school students and students of secondary vocational schools. In each chapter will be described. The theoretical part will be devoted to bullying, cyberbullying,it will be described the definition of these concepts, causes and types. Other chapters are devoted to bullying and cyberbullying in high schools. It will be described the prevention and defense, as well as preventing teachers from bullying and cyberbullying. In conclusion of the theoretical part is outlined the possibility of working with victims, aggressors and pupils in secondary schools. The practical part will be processed using the method of questionnaire survey among high school students and students of secondary vocational schools. The questionnaire will be focused on finding experiences with bullying and cyberbullying among students. Throughout the practical part there is effort to map the respondents' awareness of social networks as a potential environment for the spread of cyberbullying and their experience with this environment.
Klíčová slova:
agresor; kyberšikana; oběť; Šikana; aggressor; bullying; cyberbullying; victim Citace: BÍZEK, Václav. Šikana a možnosti její prevence na středních školách se zaměřením na kyberšikanu. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24275