Original title:
Zhodnocení propagace Zlínského kraje v cestovním ruchu
Translated title:
The evaluation of the marketing promotion of the Zlín district in the field of travel movement
Authors:
Kabourková, Pavla ; Valentová, Jana (advisor) ; Kapusta, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce charakterizuje Zlínský kraj a popisuje jeho marketingovou komunikaci v oblasti cestovního ruchu od vzniku kraje v roce 2001. Celý vývoj propagace je následně zhodnocen a jsou nabídnuty návrhy na její vylepšení. Součástí práce je vyhodnocení nejnavštěvovanějších památek a zhodnocení jejich propagačních aktivit. Poslední část práce představuje vlastní výzkum, jehož cílem bylo oslovit subjekty aktivně působící v cestovním ruchu a zjistit jejich postoje a povědomí o propagaci kraje.The graduation thesis describes the Zlín district and its marketing communication in the field of travel movement since the formation of districts in the Czech Republic. The whole marketing promotion is consequently evaluated and the author recommends some steps for its improvement. The part of this theses is also the description of the most visited sights and the evaluation of its marketing activities. The last part represents author's own research. The goal was to address the subjects acting in the sector of travelling and to find out the attitude of this subjects towards the marketing promotion of the Zlín district.
Keywords:
marketing communication; promotion; travel movement; Zlin district; cestovní ruch; marketingová komunikace; propagace; Zlínský kraj
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15194