Název:
Nedostatky mluveného projevu žáků ZŠ
Překlad názvu:
Inadequacies in the spoken language of lower-secondary school pupils
Autoři:
ŠÍPOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá mluvenými projevy žáků 8 a 9. tříd základních škol s cílem postihnout úroveň jejich jazykových schopností a dovedností. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaobírám specifiky mluveného projevu ve srovnání s projevem psaným. Vedle definování kultury mluveného projevu neopomínám ani důležitost správné techniky mluvené řeči. Vlastní kapitola je věnována zvukovým prostředkům souvislého projevu. V závěru teoretické části jsem se zaměřila na optické projevy řeči, které napomáhají jejímu porozumění. Praktickou část představují dvě samostatné kapitoly. V první se věnuji charakteristice základních škol zapojených do výzkumu, dále pak popisu celého průběhu získávání zvukového materiálu a nakonec i postupu při pořizování transkriptů. Druhou část tvoří analýza a komparace sebraných nepřipravených mluvených projevů žáků všech základních škol zapojených do výzkumu. V úplném závěru uvádím shrnutí zjištěných poznatků.This diploma thesis deals with the culture of the spoken language of lower-secondary schools pupils (8th and 9th form). The aim of the research is to find out the level of their verbal skills. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on special characteristics of the spoken language in comparison with the written one. Subsequently it concerns with the culture of the spoken language, the technique of the speech and the means of sound. The final chapter of the theoretical part deals with the visual signs of the spoken language. The practical part consists of two individual chapters. The first chapter is focused on the profiles of secondary schools connected with the research and the characteristics of the development of my research. It was also necessary to transcribe the spoken language into written one. The next chapter concerns the analysis and comparison of the unprepared speech of lower-secondary schools pupils. The thesis is concluded with the summary of my own research. Citace: ŠÍPOVÁ, Markéta. Nedostatky mluveného projevu žáků ZŠ. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21882