Název:
Ideální učitel angličtiny očima žáků/The Ideal English Teacher from the Pupils' Perspective
Autoři:
ZIMOVÁ, Soňa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The aim of this thesis is to describe how basic school pupils imagine their ideal English teacher. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part discusses the teacher's personality, professional requirements, communication and interaction in the lesson, evaluation of pupils and the typology of teachers. It is also interested in the prestige, the causes of feminization of the teaching profession and the process of building up the authority. The final chapter analyses from different points of view whether an ideal English teacher really exists. The empirical part is based on a qualitative study. The pupils were asked to write an essay, called "How do you imagine the ideal teacher of a foreign language?". Their answers are analysed and compared with existing hypotheses. The results of the research also discover whether and how the pupils' ideas are different in relation to their age.Cílem této diplomové práce je popsat, jak si žáci základní školy představují ideálního učitele anglického jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část pojednává o osobnosti učitele, profesních nárocích, komunikaci a interakci během výuky, hodnocení žáků a rozlišení typologie učitelů. Věnuje se také společenské prestiži, příčinám feminizace učitelské profese a budování autority. Závěr teoretické části rozebírá z různých pohledů, zda ideální učitel vůbec existuje. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Žáci měli vypracovat úvahu na téma "Jak si představuješ ideálního učitele cizího jazyka?". Výpovědi jsou následně analyzovány a srovnány se stanovenými hypotézami. Výsledky výzkumu také ukazují, zda-li a jakým způsobem se liší představy žáků s ohledem na jejich věk.
Klíčová slova:
ideální učitel; osobnost učitele; pedagogická komunikace.; profesní nároky; představy žáků; učitel angličtiny; Učitelská profese Citace: ZIMOVÁ, Soňa. Ideální učitel angličtiny očima žáků/The Ideal English Teacher from the Pupils' Perspective. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21675