Název:
Analýza bankovních produktů pro podnikatele a firmy - odlišnost nabídky českých bank ve srovnání se zahraničními
Překlad názvu:
Analysis of Banking Products for Entrepreneurs and Firms - differences of the offer provided by Czech banks in comparison with banks abroad
Autoři:
Štěchová, Petra ; Votava, Libor (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Využívání bankovních produktů je nedílnou součástí podnikatelské činnosti. Z toho důvodu se teoretická část práce zaměřuje na jejich obecný popis. Zároveň upozorňuje na výhody optimalizace v této oblasti. Součástí je také naznačení odlišností českých a evropských bank, které tkví zejména ve výši bankovních poplatků. Není opomenuta ani zmínka o finanční krizi, jejíž dopady ovlivňují zejména dostupnost úvěrů. Praktická část práce se věnuje srovnání produktů, a to konkrétně běžných účtů poskytovaných tuzemskou bankou ČSOB a zahraniční Deutsche Bank. Výsledkem této analýzy je větší náklonnost k zřízení běžného účtu u banky v ČR. Dále jsou rozebrány bankovní produkty, které vede akciová společnost CZ LOKO, přičemž jsou zmíněny zkušenosti s jejich využíváním. Následně je firmě CZ LOKO, a.s. doporučen nový běžný účet, který vychází z porovnání nabídky u pětice méně známých bank. Z tohoto rozboru vzešel návrh zřízení nového účtu u pobočky rakouské Oberbank AG, sídlící v ČR. Závěrem byl proveden průzkum v oblasti využívání bankovních produktů, který prokázal, že všichni dnešní podnikatelé, v menší či větší míře, služby bank využívají.The use of banking products is an integral part of business. For this reason, the theoretical part of the work focuses on the general description. It also highlights the benefits of optimization in this sphere. It also indicates the differences between Czech and European banks, which are most obvious in the bank charges. They discussed the impact of financial crisis, affecting in particular the availability of credit. Practical part of the work focuses on the comparison of products, namely the current accounts of domestic and foreign bank -- ČSOB and Deutsche Bank. The result of this analysis is greater partiality for the establishment of current account at a bank in the Czech Republic. In addition, bank products are analyzed, leading joint-stock company CZ LOKO, which are mentioned experience with their use. Subsequently, the company CZ LOKO recommended a new current account, which is based on the comparison of bids for five lesser-known banks. From this analysis came to establish a new account at a branch of Austrian Oberbank AG, based in the Czech Republic. Finally, carry out a survey on the use of banking products, which demonstrated that all of today's entrepreneurs, to a lesser or greater extent, using bank's services.
Klíčová slova:
banka; bankovní poplatky; bankovní produkty; běžný účet; finanční krize; optimalizace; bank; bank charges; bank products; current account; financial crisis; optimization
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15167