Original title:
Odhad hodnoty start-up projektu při využití metod strategického marketingu
Translated title:
Start-up Company Valuation when Applying Strategic Marketing Methods
Authors:
Štěpánek, Michal ; Svačina, Pavel (advisor) ; Rýdlová, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Primárním cílem práce je navrhnout postup, kterým lze kvalifikovaně odhadnout hodnotu start-up projektu. Cílem druhotným je pak již samotný odhad hodnoty. Teoretická část popisuje několik vybraných metod strategického managementu, které společně směřují k jednomu cíli, a to definici strategické pozice projektu na cílovém segmentu trhu. Teoretickou část uzavírají kapitoly věnované financím a riziku projektu, které přímo navazují na závěry učiněné o strategické pozici projektu. V aplikační části je pak zpracován celý teoreticky navržený postup a to včetně odhadu tržní hodnoty projektu. Vzhledem k rozsahu tématu je při zpracování kladen důraz pouze na klíčové aspekty hodnocení a zejména pak ilustrativnost celého postupu.The thesis is aiming to describe a procedure suitable for business valuation of start-up companies. Secondary aim is to provide the value itself. There are several methods described in the theory, which are utilized to define the strategic position of a start-up company. Most of them come from strategic marketing. Chapters about finances and risk follow and work with the conclusions about the strategic position of the company. The application part starts with defining strategy and concludes with market value estimate. In respect to the width of the topic, the application part is aimed at core aspects only.
Keywords:
business plan; business valuation; key factors success; market segmentation; start-up company; strategic marketing; business plán; klíčové faktory úspěchu; odhad hodnoty; segmentace trhu; start-up projekt; strategický marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30277