Original title:
Segmentace automobilového trhu
Translated title:
Car market segmentation
Authors:
Frinta, David ; Koudelka, Jan (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce bylo odhalit segmenty spotřebitelů automobilového trhu v České republice. První část práce obsahuje teoretické informace o segmentaci trhu. Druhá část (praktická) obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dotazování, které jsem pro účely této práce provedl. Na závěr jsem identifikoval segmenty spotřebitelů a nastínil možnosti jejich marketingového oslovení.The aim of this thesis was to reveal segments of the car customers in the Czech Republic. Firt section of this thesis contains theoretical informations about market segmentation. The second section is dedicated to an analysis and evaluation of the research, which has been conducted in terms of my thesis. At the and I described the discovered segments and suggested options for their approach.
Keywords:
Car; Market; Segmentation; automobilů; Segmentace; trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15033