Original title:
Strategické plánování v kultuře na příkladu hudebního festivalu Pražské jaro.
Translated title:
Strategic Planning in the Arts on Example of the Prague Spring International Music Festival
Authors:
Koutná, Kateřina ; Černá, Jitka (advisor) ; Bělor, Roman (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoreticko-metodologická část: strategické plánování v kultuře. Aplikační část: poslání a cíle organizace, analýza okolí organizace, interní analýza, analýza marketingových výzkůmů, strategie doporučované organizaci na základě porovnání vnitřní a vnější analýzy, operační plány pro implementace navržených strategií, finanční vyčíslení zavedení strategií.Metodologic part: strategic planning in the arts. Practical part: mission of the organization, external analysis, internal analysis -- analysis of the marketing research, strategies proposed on a basis of comparison of the external and internal analysis, implementation plans, financial evaluation of suggested strategies.
Keywords:
arts marketing; culture; strategic planning; swot analysis; arts marketing; kultura; strategické plánování; swot analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14963