Original title:
Integrovaná marketingová komunikace vybrané značky kosmetického průmyslu
Translated title:
The Analysis of Cosmetic Industry and Marketing Tools adidas As a Cosmetic Brand Uses Against Growing Competition.
Authors:
Petrović, Michaela ; Lešetický, Ondřej (advisor) ; Kozlová, Taťána (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zmapování stále více konkurenčního trhu toaletních potřeb v České republice. Tato diplomová práce si dává za úkol analyzovat vývoj trhu za období dvou let od listopadu 2006 až prosince 2008 prostřednictvím porovnání vývoje tržních podílů v peněžních jednotkách a prodaných kusech nejúspěšnějších značek v oblasti dámské a pánské kosmetiky. Dále také blíže specifikuje postavení značky adidas, její marketingovou strategii ve srovnání s konkurenčními výrobky a spotřebitelské preference a zvyky.The main aim of the diploma thesis is a detailed desciption of the cosmetic industry in the Czech republic. Development of market shares of the most significant local cosmetic brands in sales value and sales volume during time period from November 2006 to December 2008 is used as a key source of data. The latter target is a specification of adidas' brand positioning and its marketing strategy in comparision with competition, consumers'preferences and purchase habits.
Keywords:
brand; cosmetic industry; data analysis; marketing; marketing communication; analýza dat; brand; kosmetický průmysl; marketing; marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14865