Original title:
Metodika školenia o použití prípadovej štúdie vo výuke za pomoci e-learningu
Translated title:
The methodics of training on the use of case studies in teaching by e-learning tools
Authors:
Vargova, Antonia ; Šubrta, Václav (advisor) ; Střížová, Vlasta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Metódy výuky na báze prípadových štúdií sú dôležitou základňou vzdelávacieho procesu na školách, zameraných na výuku obchodnej sféry. Táto práca skúma spôsob využitia e-learningu pri príprave učiteľa na výuku pomocou prípadových štúdií. Jej hlavným cieľom je vytvoriť konceptuálny návrh vzdelávacieho programu o tom, ako metodicky postupovať pri tvorbe výukového programu zameraného na využitie prípadovej štúdie pri výuke v školách. Práca je rozdelená do troch častí: návrh metodiky s ohľadom na vzdelávacie ciele, návrh praktického riešenia, teda aplikácie a ukážka príkladov riešenia vo svete. V prvej časti poskytujem vlastný metodický návod na prípravu učiteľa na výuku s prípadovou štúdiou, ktorá je v zásade rozdelená do dvanástich dielčich blokov, resp. modulov. Tieto bloky sa venujú ako teoretickej, tak aj praktickej príprave učiteľa a sú pripravené tak, aby bolo možné podporiť výuku e-learningovými nástrojmi. Ďalšia časť poskytuje návrh na implementáciu metodiky do prostredia e-learningu, výslednú štruktúru procesov, workflow, a možného vzhľadu aplikácie. Následne ukážem príklady už vytvorených amerických aplikácií, ktoré sa môžu stať dobrým podkladom a zdrojom pre mnou navrhnutú aplikáciu.Metódy výuky na báze případových studií jsou důležitou základnou vzdelávacího procesu na školách, zaměřených na výuku v obchodní sféře. Tato práce zkoumá způsob využití e-learningu při přípravě učitele na výuku pomocí případových studií. Jejím hlavním cílem je vytvořit konceptuální návrh vzdělávacího programu o tom, jak metodicky postupovat při tvorbě výukového programu na využití případové studie při výuce na školách. Práce je rozdělená do tří částí: návrh metodiky s ohledem na stanovené vzdělávací cíle, návrh praktického řešení, aplikace a ukázka příkladu řešení ve světě. V prvé části poskytuju vlastní metodický návod na přípravu učitele na výuku s případovou studii, která je v zásadě rozdělená do dvanácti dílčich bloků, resp. modulů. Tyto moduly se věnují jak teoretické, tak praktické přípravě učitele a jsou sestaveny tak, aby bylo možné podpořit výuku e-learningovými nástroji. Další část poskytuje návrh na implementaci metodiky do prostředí e-learningu, výsledná struktura procesů, workflow, a možného vzhledu aplikace. Následně ukážu příklady už vytvořených amerických aplikací, které se můžou stát dobrým podkladem a zdrojem pro mnou navrženou aplikaci.The foundation of the case method, is an important part of the educational process at many leading business schools. This thesis examines the use of e-learning in preparing teachers to teach using case studies. Its main objective is to create a conceptual proposal of an educational program on how to proceed methodically to develop a tutorial for the use of case studies in teaching in schools. The proposal is divided into three parts: the draft methodology with respect to educational goals, design practical solution and sample application and illustration on existing examples of solution in the world. In first section I support my own methodological guide for the preparation of teachers to teach with case studies, which is basically divided into twelve modules. These modules focuse on the preparation from theoretical and practical point of view, and are are prepared so as to promote the teaching of e-learning tools. The next part of the proposal provides implementation of described methodology in e-learning environment, the resulting appearance of the processes, workflow, and the possible visage of the application. Consequently, I am going to show examples of applications already created by America, which can become a good basis and a source for the proposed application.
Keywords:
Case study; E-learning; Methodics; E-learning; Metodika; Případová studie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14755