Original title:
Ochrana životného prostredia ako súčasť marketingovej stratégie petrochemického podniku
Translated title:
Environmental Protection as part of a marketing strategy petrochemical venture
Authors:
Hubertová, Veronika ; Syrovátka, Oldřich (advisor) ; Marček, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom bakalárskej práce je preskúmať, do akej miery je v marketingovej stratégii podniku uplatňované ekologické hľadisko. Na základe vhodného šetrenia, ktoré prebehne u obyvateľov blízkeho okolia podniku, bude hodnotené vnímanie spoločnosti touto časťou verejnosti. Na základe vyhodnotenia výsledkov budú predložené k posúdeniu prípadnej zmeny v marketingovej stratégii a environmentálnom managemente.Cílem bakalářské práce je přezkoumat, do jaké míry je v marketingové strategii podniku uplatňováno ekologické hledisko. Na základě vhodného šetření, které proběhne u obyvatel blízkého okolí podniku, bude hodnoceno vnímání společnosti touto částí veřejnosti. Na základě vyhodnocení výsledků budou předloženy k posouzení případné změny v marketingové strategii a environmentálním managementu.Bcs thesis objective is to examine to what extentis the marketing strategy implemented enterprise environmental concerns.An appropriate investigation,which takes place in a nearby neighborhood residents venture,the company rated the perception of this part of the public.Based on the assesment,results will be presented to the assesment of possible changes in marketing strategy and invironmentalmanagement.
Keywords:
environmental policy; marketing strategy; system of environmental management; environmentální politika; marketingová strategie; system environmentálního managementu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14739