Název:
OSS a provisioning v telekomunikační praxi.
Překlad názvu:
OSS and Provisioning in Telecom practise.
Autoři:
Dufek, Jaroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šaršon, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje problematice oblasti telekomunikací ve vztahu k zde užívanému software s fokusem na OSS (Operations Support Systems) systémy a vlastní zpracování objednávek. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. V úvodní kapitole se práce zabývá především informačním zázemím běžného telekomunikačního operátora a nabízí komplexní obecný pohled s vazbou na konkrétní typy aplikací, především v oblasti BSS (Business Support Systems). Rovněž se práce okrajově věnuje otázce integrací jednotlivých součástí informačního zázemí operátora dohromady a nastiňuje obvykle používané metody. Druhá část se snaží přiblížit problematiku standardizace telekomunikačního softwaru a historický vývoj včetně založení nejvýznamnější telekomunikační organizace Telemanagement Forum a jejího programu NGOSS (New Generation Operations Systems and Software), který se dotýká řešeného tématu. Další kapitoly plynule navazují bližším popisem OSS systémů, jejich funkcionality, významu a vysvětlují detailně problematiku automatizace a vlastního zpracování požadavků. Práce nabízí i krátkou případovou studii implementace OSS systému u významného českého operátora. V poslední části se bakalářská práce zaobírá telekomunikačním trhem v rámci Evropské unie a obecnou charakteristikou telekomunikačních operátorů, jimi nabízených služeb v obecné rovině a nakonec pojednává krátce i o dodavatelských společnostech ve vztahu k řešené problematice. Závěr práce rozebíranou problematiku shrnuje a demonstruje význam telekomunikačního softwaru a oblasti telekomunikací vůbec.This bachelor thesis deals with Telco specialized software and its specific software focusing on OSS (Operational Support Systems) and ordering. The introductory chapter describes IT background of an average telecommunications provider and offers complex view to the relations with BSS (Business Support System). The thesis also mentions integration of individual parts from provider's IT background to a whole and describes the usual methods to achieve this goal. The second part deals with the issue of standardization of Telco software and its history. It describes the establishment of Telemanagement Forum and its program NGOSS (New Generation Operations Systems and Software). Then, OSS functionalities are described by way of an example case study for an important Czech telecommunications corporation. The last part deals with telecommunications market in European Union and basic characteristics of telecommunications providers and their supplier companies. In conclusion, the analyzed problems are summarized and the importance of telecommunications software and telecommunications in general is explained.
Klíčová slova:
Business Support Systems; Operations Support Systems; provisioning; telekomunikace; telekomunikační operátor; Telemanagement Forum; Business Support Systems; Operations Support Systems; provisioning; service provider; telecom operator; telecommunications; Telemanagement Forum
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14692