Original title:
Kulturní specifika a jejich projevy v obchodě - Izrael vs. Česká republika
Translated title:
Business environment, cultural characteristics and business practices: Israel vs. Czech Republic
Authors:
Syhanevych, Vladyslav ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá podnikatelským prostředím, obchodními zvyklostmi a kulturními specifiky Izraele a porovnaná je s Českými specifikami. Dále se zaměřuje na charakteristiku země, zahraniční obchod a podmínky pro podnikání v zemi. Věnuje se zvláštnostem izraelské kultury a jejich vlivu na obchodní jednání s českými obchodními partnery. Snaží se shrnout základní doporučení pro úspěšné jednání českých podnikatelských subjektů s izraelskou stranou. Práce rovněž analyzuje vzájemnou spolupráci České republiky a Izraele v obchodně-ekonomické oblasti.The aim of this thesis is to approach business and cultural particularities of Israeli business partners to Czech people. It means to emphasize especially the differences in business negotiation and also the cultural background of Jewish nation.
Keywords:
Business; Culture; Israel; Izrael; Kultura; Židovství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14627