Original title:
Ocenění ochranné známky
Translated title:
Brand name valuation
Authors:
Menšíková, Tereza ; Jurečka, Jan (advisor) ; Svačina, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o ocenění ochranné známky společnosti ProLesk s.r.o. V teoretické části je rozebráno marketingové a právní pojetí ochranné známky a ukázány různé metody ocenění. Marketingový přístup je založen na vztahu zákazník - produkt. V právním přístupu hraje hlavní roli registrace ochranné známky v národním či mezinárodním registru. V praktické části je propočtena hodnota ochranné známky u konkrétního podniku, a to na základě dvou metod - licenční analogie a metoda nadměrného zisku.This graduation theses is about brand name valuation of ProLesk company. In the theoretical part is shown marketing and law conception of brand name and different methods of valuation. Marketing conception is based on the relationship product - consumer. In law conception is important the registration of brand name by national or international organisation. In the practical part is counted the value of brand name ProLesk company. There is used two methods - using royalty fees and excess return.
Keywords:
brand name; excess return; royalty; valuation; licenční analogie; nadměrný výnos; ocenění; ochranná známka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14551