Název:
Ocenění ochranné známky
Překlad názvu:
Brand name valuation
Autoři:
Menšíková, Tereza ; Jurečka, Jan (vedoucí práce) ; Svačina, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o ocenění ochranné známky společnosti ProLesk s.r.o. V teoretické části je rozebráno marketingové a právní pojetí ochranné známky a ukázány různé metody ocenění. Marketingový přístup je založen na vztahu zákazník - produkt. V právním přístupu hraje hlavní roli registrace ochranné známky v národním či mezinárodním registru. V praktické části je propočtena hodnota ochranné známky u konkrétního podniku, a to na základě dvou metod - licenční analogie a metoda nadměrného zisku.This graduation theses is about brand name valuation of ProLesk company. In the theoretical part is shown marketing and law conception of brand name and different methods of valuation. Marketing conception is based on the relationship product - consumer. In law conception is important the registration of brand name by national or international organisation. In the practical part is counted the value of brand name ProLesk company. There is used two methods - using royalty fees and excess return.
Klíčová slova:
licenční analogie; nadměrný výnos; ocenění; ochranná známka; brand name; excess return; royalty; valuation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14551