Original title:
Analýza marketingového mixu Hotelu U Města Vídně
Translated title:
Analysis of Marketing Mix Tools of the Hotel U Města Vídně
Authors:
Bednářová, Zuzana ; Luštický, Martin (advisor) ; Vitovská, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje současně používané složky marketingového mixu vybraného hotelu. Důraz klade především na rozbor komunikačního mixu. Dále analyzuje organizační makrookolí a mikrookolí a snaží se stanovit profil typického návštěvníka hotelu a jeho potřeby s ohledem na marketingový mix. Na základě syntézy zjištěných informací navrhuje možná doporučení.The bachelor thesis analyses currently used components of the marketing mix of selected hotel. The thesis is primarily focused on the analysis of the communication mix. It also analyses the organization macro-surroundings and micro-surroundings and it tries to define the profile of typical guest of the hotel and his/her needs with regard to the marketing mix. On the basis of synthesis of ascertained information it suggests the conceivable recommendations.
Keywords:
4P; Hotel; Marketing mix; 4P; hotelnictví; Marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14245