Original title:
Strategická pozice značky a její definování v konkurenčním prostředí
Translated title:
Strategic Position of a Trademark and its Definition in the Competitive Environment
Authors:
Froňková, Tereza ; Kovář, František (advisor) ; Štěpanovič, Boris (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na definování strategické pozice značky, její dlouhodobé budování v konkurečním prostředí a metody měření síly této pozice. V práci je zpracována případová studie mezinárodní kosmetické značky Dove a vliv komunikace na její dlouhodobé budování.The thesis focuses on defining the strategic brand positioning, its long term building possibilities in a competitive market environment and assesment methods. The thesis includes case study on international cosmetic brand Dove and how the communication influences the brand.
Keywords:
Brand positioning; Dove; Strategy; brand positioning; Dove; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14209