Original title:
Změny v komunikaci, brandingu a chování spotřebitele a dopady na komunikační plánování
Translated title:
Changes in communication, branding and consumer behaviour and impacts on communication planning
Authors:
Pavel, David ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Lauko, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je věnovaná změnám v oblasti komerčních komunikací, brandingu (a brand managementu) a chování spotřebitele. Jejím cílem je popsat tyto změny a aktuální trendy a nastínit jejich dopad na samotné komunikační plánování. Práce se dále detailněji zabývá posledními trendy z oblasti digitálních komunikací a internetu a jak tyto trendy ovlivňují současného spotřebitele a jeho chování. Čtenář by měl po přečtení této práce získat ucelený přehled o změnách v komunikaci a jejích dopadech a měl by být poté schopen přistoupit k aplikaci těchto změn.This diploma thesis is dedicated to changes in commercial communication, branding (and brand management) and consumer behaviour. Its aim is to describe these changes and actual trends and show their impacts on communication planning. This work then describes in details new trends in digital communication and internet and how these trends influent behaviour of today's consumer. After reading this diploma thesis the reader should have a complete view of the most important changes in communication and should be able to apply them.
Keywords:
advertising; behaviour; brand; branding; changes; commercial; communication; consumer; digital; media; planning; propagation; warc; brand; branding; chování; digitální; komerční; komunikace; komunikační; média; médiální; plánování; propagace; reklama; spotřebitel; warc; změny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14141