Original title:
Marketing v pražské ZOO
Translated title:
Marketing in Prague's ZOO
Authors:
Sadílková, Ivana ; Horová, Olga (advisor) ; Ryppel, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou komunikačního mixu v pražské zoologické zahradě. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První tři kapitoly se věnují teorii marketingu - jeho vývoji, marketingu služeb, marketingovou komunikací a nástrojům komunikačního mixu. Čtvrtá kapitola analyzuje komunikační mix v Zoo Praha a pátá kapitola zjišťuje jedinečné nástroje komunikačního mixu v zoo ve Dvoře Králové a analyzuje je z pohledu Zoo Praha.This bachelor's thesis analyzes marketing communication mix in Zoo in Prague. The thesis is divided into 5 main parts. First three parts are about theory of marketing - about history, about marketing of services, marketing communication and communications instruments. Forth part says about Zoo and about the instruments which they use. Last part is about Zoo in Dvůr Králové and about communication instruments which use in Zoo in Dvůr Králové and not in Zoo in Prague. Then the instruments are analyzes why are good or bad for Zoo in Prague.
Keywords:
communication mix; direct marketing; Made in nature; direct marketing; komunikační mix; Made in nature
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14124