| |
|
Výroba a vady masivních odlitků
Doležal, Petr ; Martínek, Ludvík (oponent) ; Záděra, Antonín (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu sortimentu slévárny oceli ŽĎAS a.s., Žďár nad Sázavou a dále provést pro typové masivní ocelové odlitky a stávající technologii analýzu vzniku slévárenských a metalurgických vad. Počátek práce je věnován výrobnímu sortimentu slévárny oceli ŽĎAS a.s., Žďár nad Sázavou. Následující část práce je věnována výrobním technologiím pro výrobu masivních ocelových odlitků. V závěrečné části práce jsou uvedeny metalurgické a slévárenské vady typových odlitků slévárny a návrhy na odstranění těchto nežádoucích vad. Závěr práce obsahuje shrnutí výsledků a směry ve vývoji výzkumu ve výrobě masivních ocelových odlitků.
|
|
Historie Severočeské filharmonie Teplice (od roku 1948 až po současnost)
Kolařík, Tomáš ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Ve své magisterské práci se autor zabývá historií Severočeské filharmonie Teplice, jediného profesionálního symfonického tělesa v Ústeckém kraji, od roku 1948 až po současnost (2016). Je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola přináší přehled nejvýznamnějších dirigentů, kteří u Severočeské filharmonie působili ať už ve funkci šéfdirigenta, či zastávali post druhého dirigenta. Druhá, stěžejní, kapitola přináší přehled historického vývoje, proměn orchestru a událostí s orchestrem spojený, od doby svého znovuobnovení v roce 1948 až po rok 2016. Ve třetí kapitole nejprve autor zmiňuje nejdůležitější informace o Hudebním festivalu Ludwiga van Beethovena, jehož je v současné době teplická filharmonie organizátorem, a poté podává stručný a neúplný přehled vybraných festivalových ročníků. Čtvrtá, závěrečná, kapitola okrajově doplňuje magisterskou práci o informace týkající se „novinky“ Severočeské filharmonie, a sice její orchestrální akademie, založené po vzoru předních českých orchestrů. Autor práci doplnil obrázkovou přílohou zachycující zkušební a koncertní prostředí filharmonie v průběhu let či fotografie filharmonie z poslední doby, dokreslující, možná strohý, faktografický charakter této práce.
|
|
Vliv jazzu v českých klavírních koncertech
Košnarová, Zdeňka ; Filas, Juraj (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent) ; Ivanovič, Marko (oponent)
Diplomová práce "Vliv jazzu v českých klavírních koncertech" pojednává o české jazzové scéně v první republice a po roce 1945. Připomenuta je také česká hudba na hranici žánrů. Následuje úvaha nad českými klavírními koncerty v první republice a po roce 1945 a výběr těch, které jsou silně ovlivněny jazzem (E. Schulhoff: Koncert pro klavír a malý orchestr, J. Ježek: Klavírní koncert, M. Svoboda: Concerto grosso pro housle, klavír a smyčcový orchestr, M. Hybler: Koncert pro klavír a orchestr op. 21). Jejich rozbor s notovými příklady tvoří další část práce. V závěru pojednává autorka o tom, které prvky jazzové hudby použila ve svém klavírním koncertu "Za nebem".
|
|
Pracovní mobilita v České republice - nástroj snižování nezaměstnanosti
Narovcová, Petra ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zkoumání problematiky mobility pracovní síly ve vybraném regionu České republiky. K pracovní mobilitě přistupujeme jako k potenciálnímu nástroji snižování nezaměstnanosti. Teoretická část obsahuje dvě kapitoly, ve kterých se seznámíme se základními pojmy a teoretickými přístupy. Praktická část tvoří ve třetí kapitole analýza zhodnocení příjmů nezaměstnaných pobírající sociální dávky a zaměstnaných ochotných dojíždět a ve čtvrté kapitole vyhodnocení dotazníků od nezaměstnaných vedených na kontaktním pracovišti úřadu práce ve Zruči nad Sázavou. Zhodnotíme příčiny neochoty dojíždění za prací a navrhneme řešení pro zvýšení pracovní mobility.
|
|
Vzájemný vztah osobnosti herce a jeho profese
Vojtková, Klára ; Šiktancová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Moje diplomová práce by mohla mít podtitul: Kdy a co se má učit jeviště od života, kdy a co
a proč život od jeviště.
Zabývám se v ní vlivem studia herectví a poměrně krátké divadelní praxe na mou osobnost,
vztahy i postoje. Ptám se na výhody a komplikace, které vnášejí mé charakterové rysy a mé
vychování do herecké práce. Jak se v mém přístupu k divadlu a herecké práci odráží víra v Boha,
kdy se má touha po zdokonalení proměňuje v paralyzující sebekontrolu, a proč se mé pohybové
nadání někdy obrací proti mně. Zamýšlím se nad tématy ?herecký partner?, ?oční a fyzický kontakt
s ním?, nad tím, jak slepě jsem zpočátku hleděla do partnerových očí a jak jsem se naučila čerpat
energii z neznámých očí nových kolegů. Ve třetí kapitole podrobně popisuji, jak jsem odbourávala
svůj ostych ve fyzickém kontaktu, od prostého obětí po vášnivou milostnou scénu na jevišti. Píši
o tom, že silné režijní vedení nemusí znamenat pro herce nesvobodu a o tom, že napojení na
partnera je způsob jak vnášet život do repríz. O tom, co pro mne znamenala absolventská role
Vévodkyně a vůbec celá DISKová sezona a jak atmosféra při zkoušení silně ovlivnila výsledek.
O poznávání nového žánru ? muzikálu jako stylizace a poznání na ?nedivadelním divadle? Elfriede
Jelinek, co pro mě znamená divák a komunikace s ním. V této písemné práci vyslovuji některé
myšlenky, které doposud nezazněly nahlas, a proto doufám, že naplním svůj záměr otevřené
a upřímné sebereflexe.
|
|
Hudba v současném českém dokumentárním filmu
Poledna, Marek ; Němec, Daniel (vedoucí práce) ; Ekrt, Viktor (oponent)
V práci se věnuji využívání hudby v současných českých dokumentárních filmech. Práce obsahuje zevrubný náhled do specifických působení hudby v dokumentárním filmu, úvahu nad jejími vlastnostmi s ohledem na spojení s obrazem dokumentární povahy, rozdíly v tvůrčím přístupu k využití hudby a stručný výčet nejčastějších funkčních působení hudby v dokumentárním filmu.
Dále se také vzhledem k dokumentům okrajově dotýkám problematiky televizní produkce, role střihače či využívání archivní hudby.
|
| |
|
Studie rekonstrukce železniční stanice Zruč nad Sázavou
Hřib, Oldřich ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Hlavním úkolem práce je navrhnutí kolejového řešení železniční stanice Zruč nad Sázavou pro vybudování mimoúrovňových nástupišť, s přístupem pro osoby s omezenou možností orientace a pohybu v prostoru, s požadavkem na tři nástupní hrany a zajištění 4 dopravních kolejí. Dalším úkolem je navržení odvodnění železniční stanice a rekonstrukce železničního svršku a spodku.
|
|
Voříškův Vamberk - snaha o znovuobjevení skladatelova významu v jeho rodném městě
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje skladatelské osobnosti J.V.H.Voříška v souvislosti s péčí o jeho skladatelský odkaz především v místě jeho rodiště ve východočeském Vamberku. Od roku 1991 do roku 2008 zde probíhal malý hudební festival nesoucí název " Voříškův Vamberk", který každoročně připomínal význam tohoto skladatele a věnoval jeho památce několik koncertů. V návaznosti na J.V.H.Voříška jako profesionálního varhaníka zde vznikla v rámci České republiky unikátní varhanní soutěž na historický mechanický nástroj, na který Voříšek v kostele sv. Prokopa hrál. Práce zachycuje vznik obou hudebních akcí, jejich vývoj a okolnosti jejich zániku. Každému hudebnímu pořadu je věnována samostatná kapitola. Vzhledem k tomu, že průběh jednotlivých ročníků není v městě archivován a jediné pro veřejnost dostupné zmínky lze najít v kronikách Jana Lakmayera uložených v Okresním archivu města Rychnov nad Kněžnou, klade si tato práce za cíl zpracování a utřídění materiálů z pozůstalosti Lubora Bořka, zakladatele a organizátora obou významných akcí.
|