Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,448 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 

Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Těhotenství ženy s roztroušenou sklerózou
DUBOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku roztroušené sklerózy (RS) v těhotenství, během porodu a v období šestinedělí. Jedná se o autoimunní neurologické onemocnění, které se vyznačuje vznikem mnohočetných zánětlivých ložisek v míše a bílé hmotě mozkové, které tak poškozují obal nervového vlákna. Dochází tak k definitivní ztrátě axonů, k poškození struktur a funkcí buněk, které jsou v centrálním nervovém systému. Díky vědeckému pokroku a novým diagnostickým kriteriím je dnes možné s přesností stanovit jasnou diagnózu již po prodělané první atace a po prvním vyšetření na magnetické rezonanci, což umožňuje bezodkladně zahájit léčbu, která významně oddaluje invaliditu. RS je nemocí postihující mladé lidi, dvakrát častěji ženy ve fertilním období. Do popředí tak jednoznačně vstupuje otázka těhotenství s tímto onemocněním, jako téma velmi důležité, a to nejen pro ženy postižené RS a jejich možnou životní rolí matky, ale i pro společnost.Teoretická část bakalářské práce seznamuje s onemocněním RS. V jednotlivých podkapitolách je představena epidemiologie, etiopatogeneze, formy nemoci, klinické projevy, diagnostika a léčba. Podrobněji se bakalářská práce zaměřuje na problematiku RS a těhotenství. V této části se jednotlivé podkapitoly věnují například plánování rodičovství, těhotenství při RS, způsobu vedení porodu, šestinedělí a kojení při tomto onemocnění. V závěru je teoretická část doplněna o kapitolu věnující se optimální ošetřovatelské péči porodní asistentky o ženy s RS během jejich těhotenství, porodu a v šestinedělí.Cíle této práce byly stanoveny tři. Prvním cílem bylo zpracovat literární přehled o problematice těhotenství žen s RS. Druhý cíl sledoval, zda mělo těhotenství, porod a poporodní období vliv na zhoršení stavu RS. Třetím cílem bylo zjistit, zda měly ženy s RS informace o vlivu těhotenství, porodu a šestinedělí na jejich základní onemocnění.Na teoretickou část práce navazuje praktická část s vlastním kvalitativním výzkumem. Na základě stanovených cílů byly využity položené výzkumné otázky a pomocí polostandardizovaného rozhovoru získány odpovědi od tří respondentek, které mají RS a již rodily. Odpovědi byly následně zpracovány do přehledných případových studií.Z dostupných teoretických dat lze závěrem konstatovat, že pokud se žena s RS rozhodne mít děti, měla by své těhotenství plánovat v době stabilizace nemoci, tedy v době šesti- až dvanáctiměsíčním období bez ataky. Měla by být stále pod dohledem odborníků, konzultovat svoje rozhodnutí s ošetřujícím neurologem, případně na jeho doporučení s dalšími specialisty. Před plánovaným početím by žena měla vysadit léčbu, a to i v případě léků první volby, u kterých nebyla jejich teratogenita prokázána. Plánovat rodičovství by žena měla i s ohledem na její rodinné zázemí, kdy by rodina měla být nápomocna v péči o dítě. Odborné publikace neprokazují negativní vliv těhotenství na průběh RS, naopak dokazují, že těhotenství má příznivý účinek na průběh onemocnění. Porod by měl být veden co nejšetrněji. Kojení je pro většinu žen bezpečné, ale doporučuje se díky včasnému návratu k léčbě pouze po dobu tří, maximálně pěti měsíců. Rizikovým obdobím jsou tři měsíce po porodu. V tomto období je apelováno na spolupráci s neurologem.Z výsledků výzkumu vyplývá, že i když se u respondentek v průběhu těhotenství, porodu a v době šestinedělí objevily ataky jejich základního onemocnění, neměly dopad na zhoršení neurologického deficitu.Pokud respondentky měly zájem získat informace týkající se této problematiky, obdržely je od svých ošetřujících neurologů. Informace se také snažily hledat na internetových stránkách, například na stránkách Unie ROSKA. Pouze jedna respondentka by přivítala mít tyto informace více ucelené, například v knižní podobě.porodní asistentky by měly být základně orientovány v problematice roztroušené sklerózy, protože mohou ženu s tímto onemocněním provázet jejím těhotenstvím, porodem a poporodním obdobím.

Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Výroba dolního tělesa objemovým tvářením
Kaděra, Jakub ; Štroner, Marek (oponent) ; Kopřiva, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, která je vypracovaná v rámci navazujícího magisterského studia oboru strojírenská technologie a průmyslový management (2303T005) předkládá návrh technologie výroby dolního tělesa objemovým tvářením a jeho ekonomické vyhodnocení, obsahující všechny ekonomické náležitosti potřebné k výrobě a ke stanovení konečné ceny výkovku. Práce obsahuje všechny potřebné výpočty a návrhy strojů vzhledem k materiálu zápustek a pro požadovanou roční kapacitu 250 000 kusů výkovků. Polotovar pro výrobu výkovku je přířez z tyče kruhového průřezu z oceli 14 220 ČSN 42 5510.

CNC soustružení tvarových součástí z korozivzdorné oceli.
Vostřel, Jan ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CNC soustružení tvarových součástí z korozivzdorných ocelí. První část diplomové práce je zaměřena na teoretický rozbor materiálových vlastností korozivzdorných ocelí. Druhá část je zaměřena na návrh experimentu tvarově složitých experimentálních součástí z korozivzdorné oceli. V práci je zpracována nová CNC technologie v novém řídicím systému Sinumerik 840D/ShopTurn V06.04 s aplikací na nové univerzální soustružnické centrum SP280SY. Závěrečná část práce obsahuje technickou dokumentaci, CNC programy obráběných součástí, jejich ověření a celkovou fotodokumentaci výroby.

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.

Řízené nabíjení akumulátoru s detailním vyhodnocováním
Pálka, Antonín ; Marada, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Účelem práce je navrhnout přípravek pro nabíjení a vybíjení akumulátorů, který je vhodný pro demostraci nabíjecího a vybíjecího cyklu hermetických akumulátorů ve výuce elektrotechniky, fyziky a třeba i chemie. Pro toto nabíjení a vybíjení je navržen uživatelský program pomocí vizualizačního systému Control Web 5 s moduly styku DataLab a možností volby variant. Jsou preferována grafická vyjádření výsledků ve formě časových záznamů

ROZVÍJENÍ FINANČNÍ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ 2. STUPNĚ ZŠ
HORVÁTHOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém finanční gramotnosti v České Republice. Práce vychází ze standardu finanční gramotnosti pro základní a střední vzdělávání. Práce je koncipována jako učební text pro učitele a žáky základních škol i gymnázii. Svojí formou je však vhodná i pro širší veřejnost. V první části seznamuje čtenáře od základu s problematikou rodinných rozpočtů, mezd, cen, měny a měnových kurzů. Druhá část práce vysvětluje jak se peníze zhodnocují či znehodnocují, upozorňuje na úskalí běžných účtů a různých typů úvěrů. Teoretickou část doplňují příklady, které napomáhají pochopení dané tématiky. Práce využívá pro výpočty příkladů i počítačové programy (Microsoft Office Excel popř. Open Office Calc), které jsou dnes dostupné školám i veřejnosti.

Dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času
MORÁVKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Mým cílem je zjisti, jak je dobrovolnictví spojeno s pedagogikou volného času, a to jednak v rovině teoretické, tak v rovině praktické. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii pedagogiky volného času, včetně vymezení volného času, který je i pro dobrovolnictví významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii pedagogiky volného času a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj pedagogiky volného času, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu ? programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření.