Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj velomobilů
Adámek, Silvestr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem velomobilů s cílem poskytnutí komplexního přehledu o těchto moderních, avšak méně rozšířených dopravních prostředcích. Velomobily představují vozidla s aerodynamickou karoserií, která jsou poháněna primárně lidskou silou. Vzhledem k absenci pohonu na bázi spalovacích motorů snižují nejen negativní dopady na životní prostředí, ale i závislost na fosilních palivech. V této práci je analyzována oblast rozdělení velomobilů na základě různých kritérií. Jedná se například o konfiguraci kol, druh pohonu nebo kategorizace jejich využití. Kromě toho je proveden rozbor klíčových konstrukčních prvků a materiálů, které jsou při výrobě běžně využívány a stále i v průběhu technologického pokroku inovovány. Kupříkladu moderní materiály jako uhlíková vlákna poskytují výrazné zvýšení pevnosti na úkor redukce celkové hmotnosti velomobilu. Vývoj těchto novodobých vozidel je závislý na využití moderních přístupů. Konkrétně lze v tomto kontextu hovořit o oblastech, jako je optimalizace aerodynamických vlastností karoserie, pevnost konstrukce, či otázky týkající se elektrického pohonu. Velomobily sice představují efektivní a ekologický způsob dopravy, vyšší pořizovací náklady, hmotnost a objemnost konstrukce mohou však představovat problém pro širší přijetí společností.
HPV pro městský provoz a seniory
Řehánek, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vozidla poháněného lidskou silou a následnou pevnostní analýzu navrhnutého rámu. Vozidlo je určeno do městského provozu s ohledem na tělesně postižené osoby a seniory. S ohledem na prostředí, kde bude vozidlo jezdit, je v práci také obsaženo porovnání jednotlivých kategorií bicyklů.
Návrh převodů HPV
Martinát, Antonín ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem převodového ústrojí vozidla poháněného lidskou silou. Nejprve je zde krátká rešeršní část používaných převodových ústrojí, poté následuje vlastní konstrukční návrh a pevnostní výpočet vybraných dílů. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Pomocný pohon silničních HPV
Novák, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis moderních trendů v oblasti pomocných po-honů silničních vozidel poháněných lidskou silou. Zabývá se jejich základní konstrukcí, nej-důležitějšími součástmi, možností rekuperace a naznačuje budoucí vývoj.
Diferenciál HPV
Andrlík, Ladislav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh diferenciálu silničního vozidla poháněného lidskou silou určeného pro každodenní jízdu ve městě se zaměřením na starší uživatele. Vozidlem, pro které je diferenciál určen, je v této práci výhradně šlapací tříkolka. V úvodu práce je krátce nastíněna historie tříkolových šlapacích vozidel. V druhé kapitole jsou postupně vysvětleny některé odborné termíny týkající se tříkolek a bicyklů obecně. Další kapitoly rešeršní části práce pak popisují současné konstrukce tříkolek, princip funkce diferenciálu u motorových vozidel a konstrukční možnosti diferenciálu pro šlapací tříkolky. Praktická část mojí práce obsahuje návrh diferenciálu pro šlapací tříkolku, pevnostní kontrolu vybraných části diferenciálu, výkresy sestavy diferenciálu, výrobní výkresy vybraných dílu a návrh a výpočet přenosu hnacího momentu od pedálů na diferenciál.
Vozidlo poháněné lidskou silou
Schneider, Adam ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá vozidly poháněnými lidskou silou. Je v ní uvedena historie těchto vozidel, jejich rozdělení podle typu pohonu a 3 studie nekonvenčních vozidel. Na závěr je představeno několik reálných netradičních vozidel.
Návrh rámu HPV
Šmak, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rámu vozidla poháněného lidskou silou (HPV). Vlastnímu návrhu předchází široká analýza dané problematiky. Práce popisuje historický vývoj pozemní dopravy, zaměřený především na historii cyklistiky, jízdních kol a ostatních, méně rozšířených, vozidel poháněných lidskou silou. Uvedeny jsou přednosti a nedostatky dopravy lidí na těchto ekologických vozidlech, přehled nejrozšířenějších koncepcí, včetně výhod a nevýhod. Zvolena byla koncepce tříkolového vozidla, se dvěma řízenými koly vpředu a jedním poháněným kolem vzadu. Důraz je kladen na širokou použitelnost vozidla, ergonomii, jednoduchost rámu a možnost použití běžných cyklistických komponentů. Byl vytvořen 3D model rámu a sestavy vozidla, který byl pevnostně zkontrolován metodou MKP.
Návrh převodů HPV
Martinát, Antonín ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem převodového ústrojí vozidla poháněného lidskou silou. Nejprve je zde krátká rešeršní část používaných převodových ústrojí, poté následuje vlastní konstrukční návrh a pevnostní výpočet vybraných dílů. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
HPV pro městský provoz a seniory
Řehánek, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vozidla poháněného lidskou silou a následnou pevnostní analýzu navrhnutého rámu. Vozidlo je určeno do městského provozu s ohledem na tělesně postižené osoby a seniory. S ohledem na prostředí, kde bude vozidlo jezdit, je v práci také obsaženo porovnání jednotlivých kategorií bicyklů.
Diferenciál HPV
Andrlík, Ladislav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh diferenciálu silničního vozidla poháněného lidskou silou určeného pro každodenní jízdu ve městě se zaměřením na starší uživatele. Vozidlem, pro které je diferenciál určen, je v této práci výhradně šlapací tříkolka. V úvodu práce je krátce nastíněna historie tříkolových šlapacích vozidel. V druhé kapitole jsou postupně vysvětleny některé odborné termíny týkající se tříkolek a bicyklů obecně. Další kapitoly rešeršní části práce pak popisují současné konstrukce tříkolek, princip funkce diferenciálu u motorových vozidel a konstrukční možnosti diferenciálu pro šlapací tříkolky. Praktická část mojí práce obsahuje návrh diferenciálu pro šlapací tříkolku, pevnostní kontrolu vybraných části diferenciálu, výkresy sestavy diferenciálu, výrobní výkresy vybraných dílu a návrh a výpočet přenosu hnacího momentu od pedálů na diferenciál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.