Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv aperiodických změn v atmosféře na lidský organismus a optimalizace modelu biometeorologické předpovědi
Český hydrometeorologický ústav, Praha ; Novák, Martin
Biometeorologická předpověď je součástí systému prevence meteorotropních chorob. Současný model je založen na poznatcích lékařské vědy a schopnostech meteorologie z 80. let minulého století. Cílem projektu je zmapovat současné lékařské poznatky a s využitím nových meteorologických postupů vyvinout, otestovat a pro provoz připravit nový model biometeorologické předpovědi.
Vliv aperiodických změn v atmosféře na lidský organismus a optimalizace modelu biometeorologické předpovědi
Český hydrometeorologický ústav, Praha ; Novák, Martin
Biometeorologická předpověď je součástí systému prevence meteorotropních chorob. Současný model je založen na poznatcích lékařské vědy a schopnostech meteorologie z 80. let minulého století. Cílem projektu je zmapovat současné lékařské poznatky a s využitím nových meteorologických postupů vyvinout, otestovat a pro provoz připravit nový model biometeorologické předpovědi. V roce 2005 bylo dokončeno technické zázemí pro plnění úkolu. V medicínské části projektu pokračovaly rešerše dosavadních znalostí v oblasti biometeorologie a biometeorologických předpovědí, zejména v působení atmosférických procesů na organismus člověka. Byla roztříděna databáze medicínských dat podle skupin diagnóz a vyčleněny vytipované skupiny diagnóz.
Vliv aperiodických změn v atmosféře na lidský organismus a optimalizace modelu biometeorologické předpovědi
Český hydrometeorologický ústav, Praha
V závěrečném roce řešení projektu probíhal kontinuální proces sledování odborných publikací, zaměřený zejména na prestižní specializovaný International Journal of Biometeorology. Ten byl základem pro rešeršní práce v rámci celého projektu. Z jiných zdrojů byly důležité informace získány zejména ze souhrnných materiálů uznávaných autorit. Světová zdravotnická organizace kromě klimatické změny sleduje i dopady extrémního počasí na lidský organismus. Pro statistické zpracování byla získána ze Státního zdravotního ústavu data úmrtnosti v celé ČR v letech 1982-2000. Databáze obsahuje informace o diagnózách, věku a pohlaví zemřelých, je očištěna od citlivých osobních dat. Meteorologická data byla čerpána z klimatologické databáze ČHMÚ CLIDATA. K těmto datům byla ještě přiřazena časová řada přechodů atmosférických front (den a hodina přechodu, druh a "síla" atmosférické fronty). V rámci řešení projektu byly vytvořeny technické podmínky pro zajištěný (zálohovaný) provoz nového modelu BMP na běžných prostředcích využívaných v každodenním provozu předpovědních pracovišť ČHMÚ.
Hudba v komerčním prostředí, její působení na psychiku a nákupní chování člověka
Mrkvová, Tereza ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o hudbě v komerčním prostředí, jejím působení na psychiku a nákupní chování člověka. Cílem této práce je charakterizovat postavení hudby v komerčním prostředí, možnosti jejího využití v současnosti a do budoucna a také způsoby ovlivnění vnímání a chování zákazníků. První kapitola stanovuje, zda lze pomocí hudby působit na člověka a ovlivňovat ho. Konkrétně dochází k ovlivnění nálady, emocí, vnímání prostředí a chování člověka. Druhá kapitola charakterizuje teorie vysvětlující působení hudby na člověka, v následující kapitole jsou tyto teorie vztaženy na konkrétní možnosti ovlivnění chování člověka a doloženy pokusy provedenými v minulosti. Ve čtvrté kapitole jsou popsány stávající a nové trendy ve využití hudby, jako je například ambientní hudba, sonic branding, senzorický merchandising a další. Pátá kapitola je věnována etickým a zdravotním otázkám použití hudby v komerčním prostředí ve spojitosti s podvědomým ovlivněním člověka pomocí hudby. Poslední kapitola pojednává o vývoji využití hudby v komerčním prostředí do budoucna. Hudba je velmi důležitou součástí komerčního prostředí, které má velké množství různých využití, ale její potenciál není v současnosti plně doceněn. Pomocí hudby dochází k ovlivňování zákazníka především po stránce psychické, ale má vliv také na náladu, emoce a dokonce chování a nákupní rozhodování zákazníka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.