Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza algoritmů booleovských operací nad obecnými polygony
Daněk, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy pro booleovské operace nad obecnými polygony. Mezi booleovské operace se řadí např. průnik, sjednocení nebo rozdíl. Obecný polygon může být např. sebeprotínající s otvorem. Pravděpodobně nejznámější booleovskou operací je oříznutí polygonu obdélníkovým oknem. Na začátku práce jsou vysvětleny základní pojmy. V další části je popsán princip vybrané množiny algoritmů, které provádějí booleovské operace nad polygony. V závěrečné části je provedeno komplexní srovnání implementací algoritmů jak z hlediska rychlosti výpočtu, tak z hlediska schopnosti zpracovat různě složité typy vstupních dat. Výstupem práce je souhrnné zhodnocení všech algoritmů a dynamická knihovna, která obsahuje implementace všech algoritmů.
Porovnání halogenových a xenonových světlometů z hlediska viditelnosti chodců
Bradáč, Albert ; Semela, Marek ; Škoda, Jan ; Sumec, Stanislav ; Kledus, Robert ; Bilík, Martin
This case study presents a comparison of visibility and recognisability (discernibility) of objects – pedestrians – on the road in rural areas at night on encounter with low beam headlights fitted with halogen lights and xenon (high-intensity discharge) lights in one and the same vehicle model. The study was inspired by the results of dynamic measuring of the reactions of vehicle drivers to the presence of pedestrians on the right side of the roadway, where the results indicated subsequent reactions of drivers driving a vehicle fitted with xenon discharge lights. The study is therefore concluded with a static comparison that confirms the factual findings.
Comparison of Results of Experimental Visibility Measurements with Available Software
Ondris, Róbert ; Glier, Ladislav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Master's thesis evaluates determined values of visibility from the motor vehicle on the pedestrian by reduced visibility distance when using halogen headlights, which are the results of experimental measurements a compare them with theoretical values determined by assistance of available software.
Porovnání výsledků experimentálních měření dohlednosti s dostupným SW
Maxera, Pavel ; Glier, Ladislav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou porovnání výsledků experimentálních měření dohlednosti se softwarem Dohľadnosť 2.0. Na základě podkladů získaných při měření v terénu hodnotí, zda výsledky získané ze softwaru při nasimulování stejné situace jsou shodné a tudíž použitelné pro znaleckou činnost při řešení analýzy dopravních nehod.
The Lighting Equipment Used in Modern Vehicles and the Measurement of the Range of Visibility of the Rear Lights
Belák, Michal ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
This work is about lighting equipment of modern vehicles, its historical development, present condition and possibilities of its further progress and measuring of the range of visibility of the rear lights. First part is aimed at lighting equipment used in modern vehicles as a whole. It describes sources of light, their principle, construction, advantages and disadvantages. Next it deals with searchlights and other lighting devices, their gradual development, construction and modern solutions which are used in them, and also their future development. Second part of the work is aimed at characterization of ways of measuring the range of visibility used in practice, their possible application to measuring of the range of visibility of the rear lights and on proposal of presentive methodics for this measurement. Realization and interpretation of practical measurement by this methodics is included.
Měření dohlednosti s využitím systému lmk
Ciępka, Piotr ; Reza, Adam ; Unarski, Jan ; Wach, Wojciech
Na základě měření jasu neosvětlených překážek a jasu pozadí, která byla provedena s využitím nového systému LMK byly vypočteny rozdíly jasu, které jsou potřebné pro zpozorování objektu za jízdy. Získané výsledky byly porovnány s výsledky jiných empirických zkoumání. Byla navržena metoda měření viditelnosti za využití systému LMK s použitím víceparametrového výpočtového programu, který vypracovali autoři tohoto pojednání. Program dovoluje určit vzdálenost, ze které bylo možno pozorovat překážku. Byla konstatována mimořádná užitečnost prezentovaného systému při řešení okolností nehody, ke které došlo ve složitých atmosférických podmínkách.
Mlhy a dráhová dohlednost na letišti Brno-Tuřany
Tarasovičová, Nikola ; Třetina, Karel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dohledností a dráhovou dohledností, jejich hlášením v různých meteorologických zprávách, způsoby jejich určování a jevy, které je zhoršují. Soustřeďuje se na mlhy jako hlavní příčinu malé dohlednosti a zabývá se jejich vznikem, rozdělením a jejich vlivem na letecký provoz. Zvláštní pozornost je věnována způsobům určování dohlednosti a dráhové dohlednosti na letišti Brno-Tuřany a výskytu mlh na tomto letišti. Obsahuje výsledky statistického zpracování mlh při směru a rychlosti větru a jejich synoptických podmínkách, a to během chladného pololetí 2008/09 až 2012/13.
Určování dohlednosti na letištích v České republice
Smetka, Adam ; Hudec, František (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dohledností a jejím rozdělením podle meteorologického slovníku. Pojednává o vývoji systémů dráhové dohlednosti na letištích v České republice, popisuje systémy měření dráhové dohlednosti MITRAS, MIDAS IV a historii vybraných letišť. Další kapitoly popisují možný vývoj měřící techniky v oblasti dráhové dohlednosti. Závěrečná část je věnovaná kategoriím drah.
Models of FSO link attenuation due to fog, rain and wind derived from measurement
Fišer, Ondřej ; Brázda, Vladimír ; Chládová, Zuzana ; Pešice, Petr ; Svoboda, Jaroslav ; Schejbal, V.
The Institute of Atmospheric Physics of the Czech Academy measures atmospheric attenuation on 60 m experimental FSO link while wavelength being 830 and 1550 nm. The measurement lasts three years. In this contribution we show dependences of FSO link attenuation on visibility, rain rate and selected wind parameters. We show that the measured attenuation values are higher than the theoretical values derived by the Kim formula. The sonic temperature is surprisingly very well correlated with attenuation.
Porovnání vypočtených a naměřených hodnot LWC
Fišák, Jaroslav ; Weignerová, Veronika ; Mattanen, J.
Abychom ověřili vztah mezi vodním obsahem a dohledností v mlze, uskutečnili jsme měření v terénu. Testovali jsme použitelnost této závislosti pro jednoduchý model mlhy a jehovyužitelnost pro výpočet depozice polutantů z mlhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.