|
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
|
|
Návrh a realizace výroby konstrukce zubní náhrady
Dusbaba, Michal ; Chladil, Josef (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce zubní náhrady s využitím CAD programu a následnou výrobou pomocí pětiosého obráběcího stroje. V teoretické části práce je uvedena charakteristika a rozbor materiálů pro výrobu konstrukcí zubních náhrad. Praktická část práce se mimo jiné zabývá digitalizací části ústní dutiny pacienta s použitím moderní technologie skenování intraorálním skenerem Trios. Získaná data sloužila pro návrh příslušné konstrukce zubní náhrady pomocí programu 3shape dental system – DentalDesigner 2015. Práce se dále zabývá výrobou konstrukce zubní náhrady pomocí pětiosého obráběcího stroje a dokončovacími operacemi, které vedly k finální podobě zubní náhrady. Práce je ukončena diskusí, která obsahuje souhrn výsledků z praktické části od samotného zavedení dentálního implantátu po aplikaci zhotovené konstrukce zubní náhrady do ústní dutiny pacienta.
|
|
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
|
|
Návrh a realizace výroby konstrukce zubní náhrady
Dusbaba, Michal ; Chladil, Josef (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce zubní náhrady s využitím CAD programu a následnou výrobou pomocí pětiosého obráběcího stroje. V teoretické části práce je uvedena charakteristika a rozbor materiálů pro výrobu konstrukcí zubních náhrad. Praktická část práce se mimo jiné zabývá digitalizací části ústní dutiny pacienta s použitím moderní technologie skenování intraorálním skenerem Trios. Získaná data sloužila pro návrh příslušné konstrukce zubní náhrady pomocí programu 3shape dental system – DentalDesigner 2015. Práce se dále zabývá výrobou konstrukce zubní náhrady pomocí pětiosého obráběcího stroje a dokončovacími operacemi, které vedly k finální podobě zubní náhrady. Práce je ukončena diskusí, která obsahuje souhrn výsledků z praktické části od samotného zavedení dentálního implantátu po aplikaci zhotovené konstrukce zubní náhrady do ústní dutiny pacienta.
|
|
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
|
|
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
|