Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Nedbalová, Monika ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Brno uvažuje nad přesunem hlavního nádraží již několik desítek let. Bylo vypracováno nesčetně studií díky několika soutěžím, na podobu nové Jižní čtvrti, která bude v budoucnu situována na sever od dnešního Dolního nádraží. Architektonická studie, která byla předmětem této diplomové práce, se zabývá polyfunkčním objektem Platforma. Budova by se mohla stát součástí nově vznikající Jižní čtvrti. Urbanistický koncept, mnou zpracovaný jako předdiplomová práce, je základem pro architektonickou studii domu Platforma. Význam Jižní čtvrti je srovnatelný s novým hlavním nádražím ve Vídni a jemu přilehlou vznikající městskou čtvrtí. Takové území je proto navrženo jako kompaktní městská struktura s velkou variabilitou veřejných prostor i budov samotných. Novostavba se nachází na trase zážitků, což je alternativní trasa k trase po hlavním bulváru od nádraží do centra města Brna. Vstupuje do Jižní čtvrti, dále přes hlavní náměstí, nábřeží, přes ostrovy na Svratce, až do parku za řekou, odkud se lávkou dostaneme na znovuobjevený zrekonstruovaný železniční viadukt a dále k dnešnímu hlavnímu nádraží. Viadukt byl inspirací pro architektonickou podobu návrhu, jednak materiálově, jednak tvarem. Samotná hmota domu se člení horizontálně na dvě části. Spodní, těžká cihlová část tržnice je vizuálně oddělena od horních objektů, které se jeví tak, jako by nad tržnicí levitovaly. Tyto tři horní hmoty vyrůstají ze zelené střechy tržnice. Jejich funkce je patrná už z jejich členění fasád. Jde o dva bytové domy s pravidelným rastrem oken orientovanými na jihozápad a coworkingové pracoviště v severním rohu platformy. Pozemek, na němž se stavba nachází, má privilegovanou polohu. Na jedné straně řeka Svratka s pobytovými ostrůvky, s výhledy na nový park a městské nábřeží plné života. Na straně druhé kontakt s hlavním náměstím Jižní čtvrti. Proudící život kolem objektu dává vzniknout prostoru tržnice, která je v přímém kontaktu s okolními ulicemi. Umožňuje průchod skrz hmotu a díky architektonick
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Musilová, Michaela ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Architektonická studie se zabývá návrhem bytového domu nové jižní čtvrti v Brně – území jižně od současného hlavního nádraží. Obrovským potenciálem tohoto území je možnost bydlení přímo u řeky Svratky a zároveň nedaleko historického centra města. Takové místo v Brně jinde nenajdeme. Projekt navazuje na plánovanou výstavbu nového hlavního nádraží. S tím souvisí komplexně řešená dopravní infrastruktura. Nová čtvrť je napojena na brněnský bulvár a také plánovaný „highline“ park na historickém viaduktu. Doposud toto území nebylo zastavěno, i když se jedná o velice atraktivní část města. Hlavním důvodem je rozsáhlé záplavové území, které se zde nachází. Nyní město připravuje nový územní plán, kde jsou navržena mnohačetná protipovodňová opatření. V rámci diplomové práce je řešen jeden z obytných bloků čtvrti, který se nachází přímo na nábřeží řeky Svratky. Podrobněji je navržen objekt nárožního bytového domu. Ten je situován přímo u náměstí. Objekt má celkem 8 podlaží – 2 podzemní a 6 nadzemních. V podzemní části jsou umístěny garáže. V prvním nadzemním podlaží se nachází vstupní prostor pro obyvatele, technické zázemí a několik home-office jednotek. Část podlaží je pronajímatelná – nárožní prostor pro kavárnu nebo bar. Vyšší podlaží mají už pouze obytnou funkci. Nachází se zde různorodé byty o velikostech 2+KK až 5+KK. Součástí návrhu jsou také venkovní prostory bytů, které jsou významné pro krásné výhledy na nábřeží, řeku a přilehlý park. Každá bytová jednotka má lodžii, balkon nebo terasu. Home-office jednotky v 1. nadzemním podlaží mají soukromé předzahrádky ve vnitrobloku. Zvýhodněny jsou byty v nejvyšším podlaží, které mají soukromé terasy i na střeše. Ovšem vyhrazená část zelených střech je také přístupná pro všechny obyvatele bytového domu.
Prázdné urbánní monumenty – aktivace zhlaví Pražského viaduktu v Brně urbanisticko-architektonická studie
Slouková, Hana ; Pech, Zbyněk (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je urbanisticko - architektonická studie lokality podél železničního viaduktu v Brně na severním okraji čtvrti Trnitá. Cílem je propojení historického jádra města Brna s doposud zanedbaným územím v okolí stávajícího fragmentu viaduktu. Podkladem a východiskem je analýza všeobecně o problematice území v post – industriálních městech. Prostřednictvím rehabilitace současných industriálních staveb a doplněním hmotové struktury je vybrané území začleněno do organismu města s důrazem na zvýšení prostupnosti území a vytvoření kvalitních veřejných prostor.
Příprava realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou
Šťastný, Jiří ; Doubek, Rostislav (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přípravou realizace železničního viaduktu v Ostrově nad Oslavou. Realizace hlavních technologických etap je řešena ve stavebně technologické studii. Technologické postupy jednotlivých dílčích pracovních etap jsou doplněny o technologické předpisy, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, kontrolní a zkušební plán, plán BOZP, časový a finanční plán stavby, rozpočet stavby, plán zajištění materiálových zdrojů. Dále je vypracována technická zpráva zařízení staveniště. Jednotlivé části diplomové práce jsou doplněny o potřebné výkresy. V rámci diplomové práce je také zpracován návrh sanace spodní stavby železničního viaduktu v rozsahu technologických předpisů pro sanační práce a výkresů.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Velfl, Martin ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Téma, které se v Brně probírá již několik desítek let, je bezesporu objekt nového vlakového hlavního nádraží a jeho lokalita. Zejména v roce 2018 bylo vypracováno velké množství architektonicko-urbanistických studií, které prověřovaly tři možná umístění nového nádraží. Po zvážení možností došlo k rozhodnutí umístit nové hlavní nádraží u řeky Svratky, tedy přibližně v místech současného Dolního nádraží. Výhodou bude možnost vybudování vysokorychlostní dráhy, která z technických důvodů není ve stávající pozici nádraží možná. Dále tato oblast umožňuje výstavbu nového nádraží téměř na zelené louce, neomezený provoz vlakové dopravy během výstavby nádraží včetně potřebné infrastruktury. V porovnání kapacit odbavených cestujících navrženého a současného nádraží se jedná o navýšení o 30-40 tis. cestujících denně. Nově navržená kapacita činí přibližně 100 000 cestujících během dne. Stavební činnost v území je však omezena zejména faktorem povodňového rizika kvůli nedaleké řece. Je snaha toto riziko eliminovat prvky blízkými přírodě. Řešení zahrnují například rozšíření bermy řeky, stanovení rozlivových ploch nebo vybudování valů takovým způsobem, aby se zachoval přístup k řece. Diplomová práce přináší možný pohled na architektonické řešení nového nádraží a jeho přilehlých prostranství. Vstupní hala nového nádraží je umístěna na jednom konci pohledové osy, kterou znázorňuje uvažovaný bulvár. Dominantní stavbu na opačné straně osy představuje katedrála sv. Petra a Pavla na Petrově. Stanovené požadavky a umístění nového hlavního nádraží znamenají předpoklad pro vznik nové ikony města. Ikonicky zaklenutá konstrukce, která prochází napříč drážním tělesem, odkazuje k dřívější slávě a věhlasu města. Křivka takzvané řetězovky, která je využita v profilu zaklenutí, představuje symbol nového nádraží. Stavba nového nádraží znamená výrazný impuls nejen pro rozvoj celého Brna, ale především pro výstavbu Jižní čtvrti. Obdobný efekt vyvolalo zbudování areálu veletrhů před sto lety.
Brno Jižní Město na Poříčí, lokalita Trojmostí Komunikační prostor sociální soudržnosti komunity, polyfunkční objekt a prostor
Prokešová, Markéta ; Bindr, Tomáš (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Cílem práce je pochopení místa, jeho analýza, úvahy o budoucím rozvoji a následně návrh nové městské části, objektů, renovací a úprav. V návrhu je potřeba myslet na společenské a kulturní funkce pro zajištění pohodlného života obyvatel, sociální interakce v již stávající komunitě a podpora příchozích rezidentů v nové městské části. Semestrální práce navazuje na návrh revitalizace Svratky od pana prof. Ing. arch. Ivana Rullera, rozvíjí jeho potenciál a uvažuje o dalším rozšíření.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Varmužová, Adéla ; Galeová, Nicol (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Využitím kolejiště vlečky pro osobní vlakovou dopravu se výrazně zvýší intenzita jejího provozu. Protože trať bude elektrifikovaná, budou se muset definovat přejezdy a přechody pro chodce. Z železnice, která má městu a jeho obyvatelům pomoct, se tak paradoxně stane omezení bránící v průchodnosti a budoucím rozvoji. Proto jsem se rozhodla část trati vést po železničním viaduktu. Viadukt je podchodný. Cestujícím umožňuje rozhled po krajině, kterou projíždějí. Nabízí pohled na město z jiné perspektivy. Právě tohle je v mém návrhu ona „brána do města“. Viadukt je koncipován jako struktura v krajině, která je kromě železniční dopravy nositelem i dalších funkcí. Je prostupný jak příčně, tak podélně. Podélná prostupnost definuje cestu, příčná propojení. V krajině převažuje cesta. Pod Viadukt umisťuji cyklostezku, in-line dráhu a pěší trasu, která dále navazuje na další cesty v okolí. Čím blíž je viadukt městu, tím víc se zaplňuje jednotlivými provozy až je ukončen halou terminálu.
Prázdné urbánní monumenty – aktivace zhlaví Pražského viaduktu v Brně urbanisticko-architektonická studie
Fučíková, Jarmila ; Pech, Zbyněk (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Práce má v první řadě poukázat na možnosti aktivace nefungujícího post-industriálního území. Cílem je odstranit neprůchozí „klín“ do centra a doplnit do lokality chybějící městské aktivity. Za tímto účelem v diplomové práci navrhuji dostavbu budovy s funkcí bydlení, náměstí s tržnicí, městský park a zabývám se také návazností na okolní industriální budovy. Snahou je prostřednictvím dostavby a rehabilitace industriálních budov začlenit lokalitu do organismu města. Velkou tvůrčí výzvou je zachování genia loci této post- industriální krajiny.
Aktivace Fragmentu v krajině
Mosler, Štěpán ; Mrva, Kamil (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Rehabilitace chátrající průmyslové technické pamatky. Vytvoření programu pro její zpětné využití. Návrch vytváří jistý druh memta na původní velkolepost konstrukce a snaži se ji přiblížit lidem.
Postindustriální město - Špitálka Urbanistická studie rozvoje města Brna na východ od centra
Heřmanský, Pavel ; Kaštánková, Jana (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Architektonická studie čtyř městských domů na frekventované brněnské ulici Koliště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.