|
Re-identifikace vozidla pomocí rozpoznání jeho registrační značky
Špaňhel, Jakub ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmů detekce a rozpoznání registrační značky vozidla, které by byly použitelné pro re-identifikaci vozidla v obraze, a vytvořením jednoduchého systému analýzy dopravy. Byly navrženy a otestovány jednotlivé části toho systému. Konkrétně se jedná o detekci vozidel, detekci a rozpoznání registrační značky vozidla a systém samotný. Detekce vozidel je prováděna pomocí metody odečítání pozadí a vytváření ohraničení těchto oblastí s úspěšností ~92%. Registrační značka je detekována pomocí kaskády klasifikátoru a dosahuje úspěšnosti 81.72% a přesnosti 94.42%. Rozpoznání poznávací značky pomocí metody Template matching dosahuje úspěšnosti 60.55%. Proto byl představen zcela nový princip rozpoznávání registrační značky vozidla pomocí jejího skenování užitím principu sliding window a rozpoznáváním neuronovou sítí. Neuronová síť dosahuje úspěšnosti 64.47% pro testovací datovou sadu při použití pěti příznaků. Malou úspěšnost neuronové sítě však ovlivňuje nedostatek vzorků některých znaků registrační značky.
|
|
Modal Split in Major Czech Cities: Thorough Analysis and Proposal of Policies Leading to Less Car-Dependent Urban Mobility
Bystřický, Vojtěch ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu volby dopravního prostředku v pěti největších českých městech. V této práci byla použita data z prvního celostátního průzkumu dopravního chování Česko v pohybu. Za pomocí multinomiální logistické regrese autor identifikuje hlavní faktory ovlivňující volbu dopravního prostředku u oby- vatel českých měst. Jelikož jsou tzv. modal split studie (studie zabývající se volbou dopravního prostředku) většího rozsahu prováděny především na území západní Evropy, Spojených států amerických nebo v oblasti Asijsko-pacifického regionu, autor považuje za hlavní přínos práce rozšíření znalostí této tématiky rovněž na území střední Evropy, konkrétně největších českých měst. Autor analyzuje nejen vliv socio-demografických proměnných jako např. věku respon- denta, nejvyššího dosaženého vzdělání nebo příjmu domácnosti respondenta, ale také tím, jaký vliv na volbu dopravního prostředku má např. účel cesty nebo její délka. Autor dále poskytuje porovnání dopravního chování v jed- notlivých městech. Mimo jiné, výsledky této práce ukázaly, že nárok na zlevněné dlouhodobé kupóny na MHD díky vlastnictví slevové kartičky nemá signifikantní vliv na...
|
|
Re-identifikace vozidla pomocí rozpoznání jeho registrační značky
Špaňhel, Jakub ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmů detekce a rozpoznání registrační značky vozidla, které by byly použitelné pro re-identifikaci vozidla v obraze, a vytvořením jednoduchého systému analýzy dopravy. Byly navrženy a otestovány jednotlivé části toho systému. Konkrétně se jedná o detekci vozidel, detekci a rozpoznání registrační značky vozidla a systém samotný. Detekce vozidel je prováděna pomocí metody odečítání pozadí a vytváření ohraničení těchto oblastí s úspěšností ~92%. Registrační značka je detekována pomocí kaskády klasifikátoru a dosahuje úspěšnosti 81.72% a přesnosti 94.42%. Rozpoznání poznávací značky pomocí metody Template matching dosahuje úspěšnosti 60.55%. Proto byl představen zcela nový princip rozpoznávání registrační značky vozidla pomocí jejího skenování užitím principu sliding window a rozpoznáváním neuronovou sítí. Neuronová síť dosahuje úspěšnosti 64.47% pro testovací datovou sadu při použití pěti příznaků. Malou úspěšnost neuronové sítě však ovlivňuje nedostatek vzorků některých znaků registrační značky.
|
| |
| |