Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anglická rodina v pohledu české au pair
ŠMÍDOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem bakalářské práce je nabídnout pohled na výchovu předškolních dětí v Anglii v porovnání s českými výchovnými trendy. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá rodinou a jejími funkcemi, výchovnými styly a výchovou předškolního dítěte obecně. Praktická část je zaměřena na rodinu v Anglii a její výchovné styly z pohledu českých au pair, přičemž je zúročená vlastní zkušenost z ročního pobytu v anglické rodině. Jsou zde především zmapovány zkušenosti dalších českých au pair. Pro praktickou část je využita kvalitativní metoda - dotazníkové šetření s otevřenými otázkami. V diskusi je porovnán odborný český postoj k výchově předškolního dítěte se skutečností, se kterou se setkávají české au pair v anglických rodinách. Výzkum ukázal, že situace v anglických rodinách se značně liší od reality, z které česká au pair pochází. Z výzkumu vyplývá, že v anglických rodinách je uplatňován liberální styl výchovy. S tímto stylem se česká au pair setkává většinou poprvé.
Dítě a rodič v náruči digitálních technologií
Zemanová, Helena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou digitálních technologií ve vztahu k dětem předškolního věku, analýzou odlišností ve výchově a přístupu jejich rodičů. Teoretická část vymezuje pojmy, jako jsou digitální gramotnost, digitální technologie, rodič, dítě a další, které s tématem úzce souvisí, zmiňuje jejich stručnou charakteristiku a navozuje souvislosti mezi nimi. Seznamuje čtenáře s vývojovými specifiky dítěte batolecího věku a uvádí odlišné styly přístupů rodičů a výchovných pracovníků k současné povaze digitálních médií a následné dopady na zvolenou věkovou skupinu. Na základě komparace použité literatury a hlubšího zkoumání tématu dochází v práci k potvrzení zvolené hypotézy, která je východiskem pro praktický úkol. Praktickou částí je aplikačně didakticky zaměřená práce, kde nalezneme seznam vhodných doporučení, dostupných programů a aplikací, jenž jsou vodítkem pro rodiče a výchovné pracovníky, kteří se ne zcela orientují v rizikách a důsledcích užívání současných digitálních technologií a to především cílovou skupinou dětí ve fázi před vstupem do předškolního vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.