| |
|
Reflexe změny v řízení pedagogického procesu na přelomu osmdesátých a devadesátých let
Kaplanová, Jitka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Disertační práce se zabývá reflexí změny v řízení pedagogického procesu na přelomu 80. a 90. let. Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má změna společenských, politických a ekonomických podmínek na přelomu 80 a 90. let na pojetí řízení pedagogického procesu. Šlo nám především o objasnění způsobu řízení v historickém kontextu, stanovit, zda jsou příčinou těchto změn pouze koncepční a strategické dokumenty rezortu školství, či stále se proměňující legislativa, nebo zda zde hrají roli i jiné faktory. V teoretické části jsme reflektovali změny v řízení pedagogického procesu od roku 1989 do dnes, provedli deskripci vývoje fenoménu řízení základní školy s akcentací na pedagogický proces. Vycházeli jsme z teoretických přístupů pedagogiky i obecného managementu. Cílem výzkumné části bylo objasnění vztahů, tvorba a deskripce schématu proměny řízení pedagogického procesu vlivem měnících se podmínek po roce 1989. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu, jako výzkumná metoda orální historie. Sběr dat se skládal z analýzy a komparace dokumentů a následného provedení hloubkových rozhovorů s řediteli základních škol. Na základě výzkumného šetření byly stanoveny následující hypotézy: H1 - Změna společensko-politicko-ekonomických podmínek má vliv na pojetí pedagogického procesu, H2 - Změny ve společnosti v období...
|
| |
|
Změna právní formy podnikání
HLÁSKOVÁ, Gabriela
V bakalářské práci jsem se zabývala tématem změny právní formy podnikání, která se stává častým nástrojem přizpůsobení se společnosti současným potřebám, které v souladu s ţivotním cyklem kaţdé společnosti mohou nastat. Hlavním cílem práce bylo zmapovat současnou právní úpravu týkající se obchodních společností a dále pak týkající se přeměn obchodních společností a druţstev.
|
| |