Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika
Cetlová, Tereza ; Svobodová, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem práce je čtenářům poskytnout komplexní pohled na souběžný vývoj psychologie s ekonomií. V práci je naznačeno, jak mohou být psychologické experimenty použity pro celkové obohacení klasické teoretické ekonomie. V diplomové práci se čtenáři seznámí s vývojem ekonomických teorií v průběhu let a také tím, jakou roli v těchto teoriích hraje člověk jako osobnost. Součástí práce je také část zabývající se rozhodováním spotřebitele.
Teorie prospektu: Základní principy a pojmy
Fojtů, Kateřina
Klasická a neoklasická ekonomická teorie považuje člověka za racionální osobu, která se rozhoduje logicky a maximalizuje svůj užitek. Co když tomu tak není? Lidé, kteří se rozhodují v reálném světě, nikdy nebudou dokonale informováni o produktu či službě, kterou si chtějí koupit. V reálném světě není člověk racionální. Je ovlivněn svými emocemi, náladami, tím, jak mu byla informace podána. Vlivů, které člověka ovlivňují, je tedy mnoho. A rozhodně ani jeden z nich nevede k tomu, že by člověk maximalizoval svůj užitek na základě racionálních rozhodnutí. Naopak lidé se snaží nějakým způsobem eliminovat riziko, které podstupují. Každé rozhodnutí, které učiníme, s sebou nese jisté riziko. Toto riziko se snažíme eliminovat a to především informacemi, které se snažíme před učiněním rozhodnutí nashromáždit. Rozhodovací proces se vždy odvíjí od nashromážděných informací a způsobem prezentace těchto informací, ať už se rozhodujeme o tom, zda pojedeme na dovolenou, nebo který notebook si koupíme. Jedná z takovýchto teorií zabývající se rozhodováním v podmínkách rizika a nejistoty je teorie prospektu. Autory této teorie jsou Amos Tversky a Daniel Kahneman, kteří poprvé představili teorii prospektu v článku Prospect Theory: An Analysis of Decision Under Risk (1979). Cílem tohoto článku je popsat seznámit čtenáře se základními principy této teorie a základními pojmy, které jsou s ní spojeny.
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Ptáčková, Marta ; Hofmannová, Jitka (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika
Cetlová, Tereza ; Svobodová, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem práce je čtenářům poskytnout komplexní pohled na souběžný vývoj psychologie s ekonomií. V práci je naznačeno, jak mohou být psychologické experimenty použity pro celkové obohacení klasické teoretické ekonomie. V diplomové práci se čtenáři seznámí s vývojem ekonomických teorií v průběhu let a také tím, jakou roli v těchto teoriích hraje člověk jako osobnost. Součástí práce je také část zabývající se rozhodováním spotřebitele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.