Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory psychosociálního klimatu školní třídy na 1. stupni ZŠ
MONČEKOVÁ, Hana
Diplomová práce má za cíl představit problematiku klimatu školní třídy na 1. stupni základní školy. Klima třídy je složitým jevem i procesem a podléhá mnoha vlivům, které jsou blíže popsány v teoretické části této práce. Stěžejní roli v utváření a ovlivňování klimatu má podle odborné literatury učitel. Právě na učitele je cílena praktická část ? ta představuje výsledky rozhovorů vedených se zkušenými pedagožkami prvního stupně základní školy. Z výsledků vyplývá, jak oslovené učitelky definují pojem klima třídy, jakým způsobem ho diagnostikují a dále rozvíjejí. Učitelky také popisovaly klima svých současných tříd a jejich názory byly porovnávány s výsledky dotazníkového šetření, které přineslo pohled na klima očima žáků. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S ?Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků.?
Klima školní třídy
Hříbal, Jakub ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaobírá sociálním klimatem školní třídy na Liberecku. Je rozdělena na dva tematické celky - teoretickou část, ve které jsou objasněny základní pojmy vztahující se k tématu práce, a část praktickou. Teoretické poznatky vtahují do problematiky klimatu školní třídy. Cílem tohoto oddílu je seznámit čtenáře s jednotlivými aktéry, kteří ovlivňují dění v daném prostředí, a s významem měření klimatu školní třídy. Odpovídá na otázky, proč je důležité tento jev sledovat. Druhý tematický celek se zabývá praktickým využitím poznatků z teoretické části. Jedná se o kvantitativní výzkum a porovnání výsledků na vybraných základních školách na Liberecku. Zkoumá rozdíly, které se v existující třídě projevují s ohledem na kulturu školy. Výsledky výzkumu slouží jednotlivým vyučovacím institucím ke zjištění klimatu třídy. Studie byla provedena v 6. ročnících jednotlivých škol a k měření klimatu byl využit standardizovaný dotazník MCI - Naše třída. Klíčová slova: Klima školy, klima školní třídy, učitel, žák, rodič, kvantitativní výzkum, základní škola, kultura školy, MCI - Naše třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klima třídy na 1. stupni základní školy
KURČÍKOVÁ, Martina
Diplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá termíny souvisejícími s jejím hlavním tématem ? sociálním klimatem školní třídy. Jedná se především o osvětlení pojmů prostředí, klima, atmosféra, pedagogická komunikace a socializace. Dále se práce zaměřuje na vysvětlení procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry, především žáky a vyučujícím, možnostmi zkoumání klimatu třídy a uvádí krátký přehled doposud analyzovaných výsledků výzkumů zainteresovanými odborníky. Okrajově zprostředkovává informace z oblasti vývojové psychologie dítěte mladšího školního věku, sociální klima školy a sociální klima učitelského sboru. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu v reálném prostředí školních tříd. Výzkumy byly prováděny ve 3., 4. a 5. třídách třech základních škol v Jihočeském kraji za použití standardizovaného dotazníku ?My class inventory?. Obsahem praktické části práce je seznámení čtenáře s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování a především analýza výsledků výzkumu. Výsledky výzkumů jsou prezentovány graficky a doplněny komentáři. Praktickou část zakončují závěry v kompilaci s předem vyslovenými hypotézami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.