Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ
Försterová, Věra ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat podmínky, které umožní úspěšné zavedení CLILu do výuky na prvním stupni základní školy. V teoretické části je popsána metoda CLIL jako inovativní přístup ve výuce cizího jazyka. Zaměříme se především na tzv. hard CLIL, který probíhá v nejazykovém předmětu. Na základě odborné literatury budou popsány hlavní principy metody CLIL ve výuce na prvním stupni základní školy. V empirické části budou zkoumány přínosy a rizika vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce. Závěr práce bude věnován podmínkám, které umožňují, aby byl CLIL ve škole dlouhodobě udržitelný.
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky
BAKALÁŘOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika spolupráce učitele mateřské školy s dalšími pedagogickými pracovníky či odborníky. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak obě strany vnímají svoji vzájemnou spolupráci, jaké faktory mohou tuto spolupráci ovlivňovat, ať už zásadním způsobem či nepatrně, a jaká jsou identifikovaná pozitiva a negativa jejich spolupráce. Teoretická část se zabývá poznatky o profesi učitele mateřské školy a o dalších pedagogických pracovnících a odbornících, kteří s ním mohou spolupracovat. Vymezuje kompetence, náplň práce a hlavní požadavky na všechny tyto pozice. Empirická část přibližuje spolupráci učitele mateřské školy a dalších pedagogických pracovníků či odborníků prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Rozhovory poukazují na zkušenosti učitelek mateřských škol a dalších pedagogických pracovníků či odborníků se vzájemnou spoluprací a v neposlední řadě to, jak tuto spolupráci obě strany vnímají.
Využití tandemové výuky na druhém stupni ZŠ
PETŘÍKOVÁ, Hana
Diplomová práce se věnuje využití tandemové výuky na druhém stupni základní školy, a to konkrétně jejím výhodám, úskalím a možnostem, jak tuto výuku v hodinách uplatnit. V teoretické části je zpracován pomocí odborné literatury přehled informací nejen o tandemové výuce, ale i o ostatních organizačních formách výuky. Zabývá se také podrobněji postavením učitele v tandemu, neboť ten je neodmyslitelnou složkou vedoucí k úspěšnému zvládnutí tandemové výuky. Praktická část je vypracována na základě kvalitativního výzkumu, který je postaven na hloubkovém rozhovoru s učiteli majícími s tandemovou výukou praktické zkušenosti. Dále pak také na skupinovém rozhovoru vedeném s žáky, kteří mají téže zkušenosti, avšak z opačného úhlu pohledu. Následně je výzkum rozšířen o autorčino vlastní pozorování. Výsledky práce ukazují, jak není český systém na tuto formu výuky přizpůsoben a popisuje kroky, které by mohly vést k vytvoření dostatečných podmínek na její úspěšnou realizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.