|
Gramotnost rodičů předškolních dětí v prevenci úrazů a postoj rodičů k drobným tělesným trestům
PODOLÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá problematikou gramotnosti rodičů předškolních dětí v prevenci úrazů, druhem úrazů a nejčastějším místem úrazů předškolních dětí jak v domácnosti, ve volnočasových aktivitách, tak i v mateřské škole. Dále postojem rodičů k drobným tělesným trestům a co si představují pod pojmem tělesný trest. Teoretická část je věnována objasnění základních pojmů v oblasti dětských úrazů, vytyčení základních podmínek pro vytvoření bezpečného domova pro dítě a dále zahrnuje východiska problematiky tělesného trestu. V praktické části je vyhodnocení výsledků, získaných pomocí anonymních dotazníků celkem z šesti mateřských škol. Všechna data byla statisticky vyhodnocena.
|
| |
|
Tělesné tresty ve výchově dětí
Kofroňová, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je utvořit ucelený pohled na danou problematiku, vysvětlit vhodnost či nevhodnost tělesných trestů v dané situaci. Popsat roli rodiny ve výchově dětí, následky tělesných trestů na dětech, tělesné tresty v souvislosti se syndromem CAN a tělesné tresty z pohledu dětí. Diplomová práce nebude obsahovat praktickou část. Bude psaná spíše formou kritického zamyšlení nad daným tématem. Součástí diplomová práce bude srovnání tělesných trestů ve výchově a jejich opakem - liberální výchovou. Závěr práce bude obsahovat kasuistiky. Dvě kazuistiky se týkají autoritativní výchovy a třetí kazuistika zobrazuje výchovu liberální. Klíčová slova: Tělesný trest Liberální výchova Týrání dítěte Rodinná výchova Následky trestání Rodina
|
| |
| |
| |
|
Tělesné tresty ve výchově dětí
Kofroňová, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je utvořit ucelený pohled na danou problematiku, vysvětlit vhodnost či nevhodnost tělesných trestů v dané situaci. Popsat roli rodiny ve výchově dětí, následky tělesných trestů na dětech, tělesné tresty v souvislosti se syndromem CAN a tělesné tresty z pohledu dětí. Diplomová práce nebude obsahovat praktickou část. Bude psaná spíše formou kritického zamyšlení nad daným tématem. Součástí diplomová práce bude srovnání tělesných trestů ve výchově a jejich opakem - liberální výchovou. Závěr práce bude obsahovat kasuistiky. Dvě kazuistiky se týkají autoritativní výchovy a třetí kazuistika zobrazuje výchovu liberální. Klíčová slova: Tělesný trest Liberální výchova Týrání dítěte Rodinná výchova Následky trestání Rodina
|
|
Tělesné tresty očima studentek oboru Sociální práce ve veřejné správě na ZSF JU.
EMROVÁ, Martina
Hlavním tématem této práce je problematika tělesných trestů v České republice. Toto téma je stále nadčasové, nevyřešené, diskutované a velice závažné. V České republice jsou tělesné tresty pořád ve velké míře aplikovány jako výchovný prostředek, což poukazuje na toleranci naší společnosti k tělesným trestům, nebo na strach přijmout zákon zakazující používání tělesných trestů. Prostřednictvím výzkumných otázek byla zmapována současná situace, názory a postoje studentek a jejich povědomí o alternativních metodách výchovy dítěte. Všechny výzkumné otázky byly saturovány v plné míře a závěry šetření naplnily očekávání. Není překvapivé, že výsledky studie poukazují na škodlivost tělesných trestů, což dříve potvrdily analogické výzkumy. Není ani zarážející poměrně velké množství oslovených, které popsaly vlastní zkušenost s tělesnými tresty v rozličné míře. Tento jev je přisuzován nízké osvětě starší generace, která přenáší své zkušenosti z dob již dávno minulých. Za velmi zajímavý až překvapující moment lze označit postoj studentek k tělesným trestům. Většina z nich uvedla, že tělesné tresty při výchově svých dětí uplatňovat bude. Jako příčina je považována vlastní zkušenost nízké intenzity tělesného trestu a fenomén transgeneračního přenosu. Komunikační partnerky, které uvedly, že tělesné tresty užívat nebudou, mají vlastní zkušenost s vyšší intenzitou tělesného trestání. Nicméně intenzita u nich nedosáhla tak vysoké úrovně, aby se mohla patologickým způsobem projevit ve struktuře osobnosti při jejím formování. Tyto partnerky vykazují tendenci se tělesným trestům vyhýbat. V případě patologických projevů, by se objevovalo agresivní a násilnické chování, které by jimi samými bylo považováno za standardní normu výchovy.
|