Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gramotnost rodičů předškolních dětí v prevenci úrazů a postoj rodičů k drobným tělesným trestům
PODOLÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá problematikou gramotnosti rodičů předškolních dětí v prevenci úrazů, druhem úrazů a nejčastějším místem úrazů předškolních dětí jak v domácnosti, ve volnočasových aktivitách, tak i v mateřské škole. Dále postojem rodičů k drobným tělesným trestům a co si představují pod pojmem tělesný trest. Teoretická část je věnována objasnění základních pojmů v oblasti dětských úrazů, vytyčení základních podmínek pro vytvoření bezpečného domova pro dítě a dále zahrnuje východiska problematiky tělesného trestu. V praktické části je vyhodnocení výsledků, získaných pomocí anonymních dotazníků celkem z šesti mateřských škol. Všechna data byla statisticky vyhodnocena.
Tělesné tresty ve výchově dětí
Kofroňová, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je utvořit ucelený pohled na danou problematiku, vysvětlit vhodnost či nevhodnost tělesných trestů v dané situaci. Popsat roli rodiny ve výchově dětí, následky tělesných trestů na dětech, tělesné tresty v souvislosti se syndromem CAN a tělesné tresty z pohledu dětí. Diplomová práce nebude obsahovat praktickou část. Bude psaná spíše formou kritického zamyšlení nad daným tématem. Součástí diplomová práce bude srovnání tělesných trestů ve výchově a jejich opakem - liberální výchovou. Závěr práce bude obsahovat kasuistiky. Dvě kazuistiky se týkají autoritativní výchovy a třetí kazuistika zobrazuje výchovu liberální. Klíčová slova: Tělesný trest Liberální výchova Týrání dítěte Rodinná výchova Následky trestání Rodina
Tělesné tresty ve výchově dětí
Kofroňová, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je utvořit ucelený pohled na danou problematiku, vysvětlit vhodnost či nevhodnost tělesných trestů v dané situaci. Popsat roli rodiny ve výchově dětí, následky tělesných trestů na dětech, tělesné tresty v souvislosti se syndromem CAN a tělesné tresty z pohledu dětí. Diplomová práce nebude obsahovat praktickou část. Bude psaná spíše formou kritického zamyšlení nad daným tématem. Součástí diplomová práce bude srovnání tělesných trestů ve výchově a jejich opakem - liberální výchovou. Závěr práce bude obsahovat kasuistiky. Dvě kazuistiky se týkají autoritativní výchovy a třetí kazuistika zobrazuje výchovu liberální. Klíčová slova: Tělesný trest Liberální výchova Týrání dítěte Rodinná výchova Následky trestání Rodina
Tělesné tresty očima studentek oboru Sociální práce ve veřejné správě na ZSF JU.
EMROVÁ, Martina
Hlavním tématem této práce je problematika tělesných trestů v České republice. Toto téma je stále nadčasové, nevyřešené, diskutované a velice závažné. V České republice jsou tělesné tresty pořád ve velké míře aplikovány jako výchovný prostředek, což poukazuje na toleranci naší společnosti k tělesným trestům, nebo na strach přijmout zákon zakazující používání tělesných trestů. Prostřednictvím výzkumných otázek byla zmapována současná situace, názory a postoje studentek a jejich povědomí o alternativních metodách výchovy dítěte. Všechny výzkumné otázky byly saturovány v plné míře a závěry šetření naplnily očekávání. Není překvapivé, že výsledky studie poukazují na škodlivost tělesných trestů, což dříve potvrdily analogické výzkumy. Není ani zarážející poměrně velké množství oslovených, které popsaly vlastní zkušenost s tělesnými tresty v rozličné míře. Tento jev je přisuzován nízké osvětě starší generace, která přenáší své zkušenosti z dob již dávno minulých. Za velmi zajímavý až překvapující moment lze označit postoj studentek k tělesným trestům. Většina z nich uvedla, že tělesné tresty při výchově svých dětí uplatňovat bude. Jako příčina je považována vlastní zkušenost nízké intenzity tělesného trestu a fenomén transgeneračního přenosu. Komunikační partnerky, které uvedly, že tělesné tresty užívat nebudou, mají vlastní zkušenost s vyšší intenzitou tělesného trestání. Nicméně intenzita u nich nedosáhla tak vysoké úrovně, aby se mohla patologickým způsobem projevit ve struktuře osobnosti při jejím formování. Tyto partnerky vykazují tendenci se tělesným trestům vyhýbat. V případě patologických projevů, by se objevovalo agresivní a násilnické chování, které by jimi samými bylo považováno za standardní normu výchovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.