Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Copingové strategie osobních asistentek
Bučková, Aneta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce vymezuji osobní asistenci, stres, copingové strategie, odolnost a syndrom vyhoření. Praktická část vychází z devíti rozhovorů s osobními asistenty zaměřených na stresory, copingové strategie a podmínky jejich práce v organizaci, kde jsou zaměstnáni. Zjistila jsem, že osobní asistenti považovali za nejvýznamnější zdroje stresu problémové chování dítěte, komunikaci s pedagogy a s rodiči. Osobní asistenti se ve své profesi potýkají s pocity bezmoci, s frustrací ze stagnace dítěte, z neúspěchu, s pocity viny za problémové chování dítěte. Ve své práci jsou v každodenním kontaktu s rodiči v psychické nepohodě a s pedagogy, kteří nebývají vždy vůči asistentům vstřícní. Mezi nástroje zvládání stresu osobních asistentů patří nejčastěji pocit užitečnosti a smyslu práce, sociální opora (informace a podpora rodiči dětí, podpora sociálními pracovníky služby a supervize), odreagování jinou aktivitou, zájmy, relaxace, optimismus, akceptace situace, nastavení hranic, seberozvoj. Organizaci považují asistenti ve své práci jako podpůrnou instituci, cení si možnosti supervize, školení a zájmu řešit...
Výchova k prevenci a zvládání traumatických situací při výkonu povolání
Lindová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Výchova k prevenci a zvládání stresových situací při výkonu učitelské profese Abstrakt: Povolání učitele patří mezi pomáhající profese. Jeho základem je osobnost pedagoga. Učitelé se podílejí na růstu schopností budoucí generace a také na kultivaci předpokladů jedince pro společenský a pracovní život. Profese učitele je součástí celkové sociální struktury společnosti. Učitel je nositelem hodnot, vstupuje do většího počtu rolí současně. Vědomí velké zodpovědnosti a psychické nároky mohou vést ke stavům vnitřního napětí, k sociálně psychologickým obtížím, k prohlubujícím se psychickým krizovým stavům. Zvládání stresových situací lze ovlivnit specifickými dovednostmi, kterým je možné se naučit v rámci prevence dopadu stresu na osobnost učitele. V zájmu ochrany zdraví učitelů lze preventivními opatřeními předcházet rizikovým momentům a mírnit dopady zátěžových situací. Klíčová slova: Profese učitele, stresová situace, rizikové momenty, trauma jako důsledek dlouhotrvajícího stresu, možnosti prevence, ochrana zdraví.
Možnosti zvládání stresových situací při hromadných neštěstích
ŠEVČÍK, Radek
Se stresem se každý z nás potýká každý den. To, jak stres zvládáme, ovlivňuje naše chování, zdraví a úspěšnost v úkolech, které před nás život staví. Při hromadných neštěstích je míra zátěže obrovská a nároky na zvládnutí stresu vysoké. Proto je dobré mít o působení stresu určité povědomí. Vědět, jak na nás působí, co v nás může vyvolávat a také vědět, jak se s ním efektivně vypořádat. Toto povědomí by mělo být na vysoké úrovni především u osob, co na místě tragédie zasahují. Bakalářská práce byla zpracována kvantitativním způsobem za využití dotazníků. Výzkumný soubor tvořili vybraní pracovníci výjezdových skupin Zdravotnické záchranné služby Jihočeského a Jihomoravského kraje. Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, zda existuje cílená příprava pracovníků ZZS na stresové situace. K výzkumu jsem stanovil dvě hypotézy. Hypotéza č. 1, že více informací o problematice stresu při hromadných neštěstích mají pracovníci výjezdových skupin ZZS s praxí delší než 5 let, se potvrdila. Hypotéza č. 2, že pracovníci výjezdových skupin ZZS prošli cílenou přípravou na stresové situace při hromadných neštěstích, potvrzena nebyla. Výzkumem jsem zjistil, že 61,5% z dotazovaných pracovníků neprodělalo cílený výcvik k odolnosti vůči stresu. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako impuls pro tvorbu specifického školení pro pracovníky výjezdových skupin ZZS a dále jako potencionální podklad pro prohloubení výuky v dané problematice v rámci studijního programu zdravotnický záchranář.
Odlišnosti v prožívání psychické zátěže mužů a žen v Policii České republiky
SCHMIDT, Václav
Tato práce upozorňuje na problematiku prožívání psychické zátěže mužů a žen v Policii České Republiky. Snaží se poodhalit práci policistů na místě trestného činu a ukázat rizika tohoto zaměstnání v souvislosti s působením stresu. Práce se zabývá problematikou náročnosti uvedeného povolání a vzájemnému porovnávání rozdílů v prožívání mezi jednotlivými pohlavími, vznikem a působením stresu na psychiku člověka jako jedince. Kromě jednoduchého rozdělení jednotlivých součástí a organizačního členění policie jsou zde uvedeny popisy a definice stresu, jaké oblasti u člověka ovlivňuje, snaží se přiblížit čtenáři práci kriminalisty a pochopit stresové situace při výkonu náročného povolání policisty. Dále se zabývá postavením žen ve společnosti a to jak z historického hlediska, tak i v současné době. Jsou zde uvedena i statistická data k páchané trestné činnosti na území Jihočeského kraje, početní stavy policistů {--} mužů a žen. Dává návody jak se účinně vyrovnat se stresem a zabývá se rovněž i syndromem vyhoření u policistů. ({\clqq}burn {--} out syndrome``) Práce je zaměřena na konkrétní skupinu zaměstnanců Policie ČR {--} policisty Služby kriminální policie a vyšetřování, kteří slouží v Jihočeském kraji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.