Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odpovědnost za vady a záruka podle občanského zákoníku
Šorf, Marek ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor právního stavu v otázce odpovědnosti za vady a záruky v občanském zákoníku a jejich sporných ustanovení. Práce zkoumá obecnou úpravu pro závazkové vztahy, zvláštní úpravy jednotlivých smluvních typů i specifika spotřebitelských vztahů, a to jak v zákoně č. 40/1964 Sb., tak v novém zákoně č. 89/2012 Sb. Práce se zabývá principy fungování odpovědnosti z vad a záruční odpovědnosti, práv z odpovědnosti za vady a postupu reklamačního řízení. Součástí práce je komparace české úpravy s úpravou anglickou. Z hlediska evropského práva je zkoumána správnost a vhodnost implementace směrnice 1999/44/ES do českého občanského zákoníku.
Ochrana spotřebitele - Odpovědnost za vady při prodeji textilních výrobků
Šedivá, Jana ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat a dále detailně zpracovat problematiku týkající se odpovědnosti za vady při prodeji textilních výrobků. V návaznosti na to je jejím záměrem současně i zhodnotit praktické zkušenosti spotřebitelů v dané oblasti vyplývající z dotazníku. Práce vymezuje základní pojmy související s touto problematikou a podrobně popisuje právní vztah odpovědnosti za vady. V souvislosti s tím uvádí přehled spotřebitelských práv uplatňovaných při reklamaci s ohledem na povahu vyskytujících se vad. Dále shrnuje jednotlivé fáze reklamačního řízení a v závěru prezentuje výsledky získané vyhodnocením zaznamenaných odpovědí formou grafů a slovních komentářů.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
ŠTĚPKOVÁ, Monika
Hlavním cílem této práce je výzkum zaměřený na zajištění povědomí respondentů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele a návrh pro zlepšení ochrany spotřebitele. V teoretické časti práce je definování ochrany spotřebitele v obecné rovině a vysvětlení některých pojmů souvisejících s tímto tématem. Jsou zde definovány také základní pojmy marketingového výzkumu, který byl posléze proveden v praktické části práce, pomocí dotazníkového šetření.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KOCOUREK, David
Má bakalářská práce je zaměřena na zjištění znalostí spotřebitelů o jejich právech. Konkrétně se soustředí na spotřebitelská práva v oblasti zájezdů. Práce se skládá ze dvou částí. První částí je literární přehled, kde je možné najít teoretické informace o základních pojmech, jež ve své práci používám. Druhá část je zaměřena na marketingový výzkum, který jsem provedl pro zjištění znalostí spotřebitelů o jejich právech. Osobně jsem se dotazoval nahodile vybraných respondentů a jejich odpovědi jsem zaznamenal do předem připraveného dotazníku. Zjištěná data jsem potom analyzoval. Výsledky jsou pro větší přehlednost prezentovány formou tabulek a grafů. Nakonec jsem navrhl některá opatření, která podle mého názoru mohou pomoci spotřebitelům lépe znát svá práva. Doporučil jsem například větší propagaci spotřebitelských práv v televizi a rádiu. Výsledky výzkumu jsem konzultoval se Sdružením obrany spotřebitelů v Českých Budějovicích.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
JOHNOVÁ, Michaela
Hlavním cílem mé práce je zjištění povědomí spotřebitelů o svých právech. O tuto problematiku jsem se zajímala jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na oblast potravin. Potřebné informace byly získány marketingovým výzkumem, konkrétně dotazováním spotřebitelů. Závěr obsahuje výsledky tohoto výzkumu a také návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů. Tyto návrhy byly konzultovány se Sdružením obrany spotřebitelů v Českých Budějovicích.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Problém ochrany spotřebitele je stále aktuální a týká se většiny z nás. Ochrana spotřebitele by neměla být prioritou pouze pro spotřebitele, ale i pro celou společnost. Článkem ochrany spotřebitele je existence dostačujících právních norem, dozorových orgánů, ale i spotřebitelských organizací. Úkolem těchto organizací je poskytování informací, poradenství a výchova a vzdělávání spotřebitelů. Ve své práci se věnuji zejména reklamacím a odpovědnosti za vady v oblasti města Tábor. Cílem této práce je zjištění povědomí respondentů o znalostech, uplatňování spotřebitelských práv, dále o využívání služeb spotřebitelských organizací. K naplnění těchto cílů byl proveden marketingový výzkum a při zpracovávání výsledků bylo spolupracováno se sdružením obrany spotřebitelů SOS, o.s. Z jeho výsledků je patrné, že spotřebitelé z Táborska vědí, kde informace o ochraně spotřebitele najít, ve většině oblastech ochrany spotřebitele znají svá práva a vědí jak se v případě nedodržování zákonů bránit.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
GRUZOVSKÁ, Sandra
Cílem práce je výzkum zaměřený na zjištění povědomí respondentů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele. Dalšími vedlejšími cíli jsou zjistit důvody případné neznalosti práva, zjistit, zda jsou lidé spokojeni s právní ochranou a zda je jim srozumitelná a navrhnout opatření či možnosti zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.