Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úloha individuálních vzdělávacích plánů v edukačním procesu na základní škole u žáků s poruchou učení
Vařejková, Petra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na podstatu individuálně vzdělávacích plánů u žáků se specifickou poruchou učení. První kapitola teoretické části je zaměřena na specifikaci a dělení specifických poruch učení. Druhá kapitola se věnuje možnosti podpory a vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, tvorbě a obsahu individuálních vzdělávacích plánů. Poslední kapitola teoretické části pojednává o legislativním rámci vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení. Praktická část je věnována žákovi se specifickou poruchou učení na prvním stupni základní školy. Kazuistika žáka, rodinná a osobní anamnéza a vypracovaný individuálně vzdělávací plán. Popsány jsou činnosti prováděné s žákem v rozmezí deseti měsíců. Závěrem jsou vyhodnoceny pokroky žáka v daných oblastech. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak velkou úlohu zastává individuálně vzdělávací plán ve vzdělávacím procesu. Dále metodou pozorování zjistit, jak se žák v námi zvolených oblastech rozvíjí při pravidelně prováděných činnostech dle individuálně vzdělávacího plánu.
Plošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Brázdová, Barbora ; Dvořák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.
Úloha individuálních vzdělávacích plánů v edukačním procesu na základní škole u žáků s poruchou učení
Vařejková, Petra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na podstatu individuálně vzdělávacích plánů u žáků se specifickou poruchou učení. První kapitola teoretické části je zaměřena na specifikaci a dělení specifických poruch učení. Druhá kapitola se věnuje možnosti podpory a vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, tvorbě a obsahu individuálních vzdělávacích plánů. Poslední kapitola teoretické části pojednává o legislativním rámci vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení. Praktická část je věnována žákovi se specifickou poruchou učení na prvním stupni základní školy. Kazuistika žáka, rodinná a osobní anamnéza a vypracovaný individuálně vzdělávací plán. Popsány jsou činnosti prováděné s žákem v rozmezí deseti měsíců. Závěrem jsou vyhodnoceny pokroky žáka v daných oblastech. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak velkou úlohu zastává individuálně vzdělávací plán ve vzdělávacím procesu. Dále metodou pozorování zjistit, jak se žák v námi zvolených oblastech rozvíjí při pravidelně prováděných činnostech dle individuálně vzdělávacího plánu.
Plošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Brázdová, Barbora ; Dvořák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.
Možnosti a rizika inkluze na Zš: případová studie na Zš Horní Stakory
Matesová, Radka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Diplomová práce zaměřená na zjištění podmínek úspěšného inkluzivního vzdělávání na konkrétní základní škole. V teoretické části vymezuje pojmy související s inkluzivním vzděláváním, srov-nává principy inkluzivní různých autorů, nahlíží na inkluzivní vzdělávání ve světě a v České re-publice. Dále zmiňuje klima školy, které je jednou z nejdůležitějších podmínek úspěšné inkluze. Porovnává pro a proti inkluzivního vzdělávání, jeho přínos pro školy a všechny účastníky peda-gogického procesu. Výzkumná část je zaměřena na připravenost konkrétní základní školy k in-kluzivnímu vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.