Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vzdělávání a poradenství pro dospělé osoby se zdravotním postižením v kontextu pracovního uplatnění na trhu práce ve Středočeském kraji
Charvátová Jechurová, Kateřina ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu vzdělávání a poradenství pro osoby s postižením v kontextu pracovního uplatnění na trhu práce. Trh práce je determinován hranicemi Středočeského kraje. Důležitost tohoto tématu je spatřována pro svoji proměnu v čase a vývoji a pro nepostradatelnost z hlediska pomoci do budoucnosti. Vyjadřuje podporu a naději pro osoby, které si nesou určitý druh omezení. V této oblasti vyvstaly dva fenomény - postižení představující dominantní determinant omezující kvalitu života, a zaměstnatelnost jako hnací síla pro zlepšení životní situace osob s postižením. Schopnost zaměstnatelnosti je předpokladem pro seberealizaci a socializaci. Proces socializace a úspěšnost pracovního začlenění jsou jednoznačně odvislé od postojů společnosti, a ta se odráží v názorech a chování zaměstnavatelů, ale i ve státní intervenci. Diplomová práce je koncipována na dvě části. V teoretické části se úvodem autorka snaží přinést teoretické vysvětlení vlivu celoživotního vzdělávání na společnost a jednotlivce. Rekapitulací známých pojmů se otevírá cesta pro ukotvení významu a důležitosti speciální pedagogiky a její následné napojení na andragogické disciplíny - speciální a sociální andragogiku. V rámci speciální pedagogiky je věnována detailní pozornost klasifikaci zdravotního postižení, jeho rozdělení,...
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Kovaříková, Julie ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o tréninku kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním a nahlíží na tuto problematiku v kontextu andragogiky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním probíhá a jaké může mít přínosy pro své účastníky. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se deficitu kognitivních funkcí a psychotických onemocnění. Dále je tato část práce věnována specifikům tréninku kognitivních funkcí, kterými jsou například odlišné přístupy k tréninku, jeho didaktické aspekty a efekt. V empirické části je zjišťováno, jaké má trénink kognitivních funkcí přínosy pro účastníky, a zda probíhá efektivně. Tato část popisuje kvalitativní šetření realizováné metodou analýzy dat získaných z rozhovorů s účastníky tréninku kognitivních funkcí pro osoby s psychotickým onemocněním, kteří absolvovali trénink v Green Doors z. ú., Terapeutickém centru Modré dveře nebo v Psychiatrickém centru Praha. Zhodnocení empirického šetření je zaměřeno na doporučení, která by mohla pomoci dosáhnout lepších výsledků tréninku kognitivních funkcí a která by do této problematiky mohla zapojit odborníky z oblasti vzdělávání dospělých. Klíčová slova: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Kovaříková, Julie ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o tréninku kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním a nahlíží na tuto problematiku v kontextu andragogiky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním probíhá a jaké může mít přínosy pro své účastníky. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se deficitu kognitivních funkcí a psychotických onemocnění. Dále je tato část práce věnována specifikům tréninku kognitivních funkcí, kterými jsou například odlišné přístupy k tréninku, jeho didaktické aspekty a efekt. V empirické části je zjišťováno, jaké má trénink kognitivních funkcí přínosy pro účastníky, a zda probíhá efektivně. Tato část popisuje kvalitativní šetření realizováné metodou analýzy dat získaných z rozhovorů s účastníky tréninku kognitivních funkcí pro osoby s psychotickým onemocněním, kteří absolvovali trénink v Green Doors z. ú., Terapeutickém centru Modré dveře nebo v Psychiatrickém centru Praha. Zhodnocení empirického šetření je zaměřeno na doporučení, která by mohla pomoci dosáhnout lepších výsledků tréninku kognitivních funkcí a která by do této problematiky mohla zapojit odborníky z oblasti vzdělávání dospělých. Klíčová slova: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.